کوچک کردن بینی درخانه

1402.10.07 | جراحی بینی (رینوپلاستی)

کوچک کردن بینی درخانه

 شکل قوس دار بینی و یا داشتن قوز بزرگ بینی اعتماد به نفس را در افراد پایین می آورد.بسیاری از افراد هستند که از عمل جراحی می ترسند،و یا هزینه جراحی بینی را ندارند،و این به یک معظل برای آنها تبدیل شده است. این واقعیت را بپذیریم که فرم خوب بینی برروی زیبایی چهره فرد تاثیر مثبت می گذارد.

علاوه بر جراحی بینی،راه های دیگری هم برای کوچک کردن بینی وجود دارد. دستورالعمل های ساده ای وجود دارد که با کمک آن ها می توان در خانه انجام داد.

چه نوع بینی را می توان درخانه کوچک کرد؟

بینی های گوشتی نتیجه بهتری در مقابل روش های خانگی  و غیر جراحی می گیرند. چون بینی حالت استخوانی ندارد، راحت تر حالت انعطاف پذیری به خود می گیرد،واما بینی های استخوانی با روش های جراحی نتیجه مطلوب را می گیرند.

چه نوع بینی را می توان درخانه کوچک کرد؟

راه های کوچک کردن بینی در خانه

استفاده از زنجبیل

برای استفاده از این روش می توان کمی زنجبیل را در آب مخلوط کرد،و خمیربه دست آمده را بر روی بینی ماساژداد. باید اجازه داد خمیر برای15دقیقه بر روی بینی بماند،این کار ممکن است کمی با سوزش همراه باشد،اما می توان به عنوان یک روش کوچک کننده بینی در نظر گرفت.

انجام تمرینات ورزشی

 یوگا ورزشی است که بر روی نحوه تنفس صحیح تاثیر بسزایی دارد. در این حالات،سوراخ یکی از بینی ها را بگیرید و از سوراخ دیگر به آرامی به مدت 4ثانیه نفس بکشید،همین کار را برای سوراخ دیگر هم انجام می دهیم.می توانید این کار را سه،چهار بار در روز انجام دهید.

ماساژ دادن بینی

از قسمت پل بالای بینی به قسمت پایین به آرامی و به صورت یک خط مستقیم انجام می دهیم.در قسمت کناره های بینی هم این ماساژرا برای 5 دقیقه انجام می دهیم.

لبخند زدن

برای این کار بهتر است اکثر مواقع بخندید، و درعین حال قسمت نوک بینی رابه سمت بالا هل بدهید. لبخند زدن به فرم صاف بینی کمک میکند.

عسل و روغن زیتون

استفاده از ماسک عسل و روغن زیتون برای بینی های گوشتی اثربخش است، وبرای بینی های استخوانی نتیجه  بسزایی ندارد.برای مدت 15 تا30 دقیقه خمیر به دست امده از مخلوط عسل و روغن زیتون را بر روی بینی بگذارید.این کار را می توانید به طور مداوم به مدت یک ماه انجام بدهید.

استفاده از یخ

به علت سرمایی که از این ماده ساطع می شود می توان پف بینی را کاهش داد.برای این کار می توانید یک قطعه یخ را درون یک پارچه گذاشت،و بر روی بینی ماساژدهید.اما باید توجه داشت افرادی که مشکلات سینوسی دارند نباید از این روش استفاده کنند.این افراد می توانند از روشهای دیگر،کوچک کننده بینی در خانه استفاده کنند.

استفاده از خمیر دندان

مخلوط خمیردندان،سیر و زنجبیل،باعث کاهش تورم و چربی سوزی اطراف بینی می شود.این ماسک را می توانید به مدت 20 دقیقه بر روی بینی خود ماساژدهید.

استفاده از وازلین

وازلین به دلیل آنکه به بهبود زخم ها و مشکلات پوستی کمک می کند،خشکی پوست را درمان می کند و باعث آبرسانی به بافت پوست می شود.ماساژ دادن روزانه بینی با وازلین به آرامی چربی های این ناحیه را از بین می برد.

استفاده از چسب لیفت

یکی از روش های راحت و مقرون به صرفه استفاده از چسب لیفت است. یکی از مزایای استفاده از چسب لیفت،رنگ نامرئی آن است.که به راحتی هم برای آقایان و هم خانم ها استفاده می شود.ابتدا باید صورت خود را با اب و صابون بشویید.وقتی پوست عاری از چربی شد 6تا7سانتی متر ازچسب را قیچی کنید،وهمزمان که چسب را بر روی بینی قرار می دهید،بینی را به سمت بالا بکشید. با این روش می توانید بینی خوش فرمی را داشته باشید.

استفاده از بخور

بینی خود را به مدت چند دقیقه تا نیم ساعت بخور بدهید،زیرا بخور به منافذ پوست  ورود می کند،و باعث افزایش سوخت و ساز بینی و خارج شدن چربی از بینی می شود،و با ماساژدادن چربی هااز پوست خارج می شود.می توانید این کار را 2بار در هفته انجام دهید زیرا استفاده مداوم از بخور،پوست بینی  را شل می کند.

سخن پایانی

داشتن صورتی زیبا و بینی خوش فرم همیشه دغدغه ی افراد بوده است.می توانید در اولین گام به سمت راه های آسان و ارزان بروید.روش های کوچک کردن بینی ضرری برای شما ندارد اما با انجام دادن این روش ها می توانید به خودتان کمک کنید و بینی کوچکی داشته باشید.

امیدوارم با خواندن این مطلب و استفاده از روش هایی که گفته شده،به بینی خودتان حالت و فرم زیباتری بدهید.توجه کنید که روش های گفته شده ارزان و مناسب برای آقایان و خانم ها در هر رده سنی می باشد.برای افرادی که در سن بلوغ می باشند استفاده از روش های گفته شده توصیه می شود زیرا فرم بینی از حالت ایده ال خارج نشود.

سوالات متداول

بینی های گوشتی نتیجه بهتری در مقابل روش های خانگی  و غیر جراحی می گیرند
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها