علت ایجاد جوش صورت بعد از عمل بینی + روش های درمان

1402.02.19 | جراحی بینی (رینوپلاستی)

علت ایجاد جوش صورت بعد از عمل بینی + روش های درمان

خیلی از مردم بعد از جراحی بینی با التهاب در قسمت عمل شده یا به وجود آمدن آکنه مواجه می‌شوند و در رابطه با شیوه درمان جوش صورت بعد از جراجی بینی سوال می‌کنند. پوست انسان بعد از جراحی حساس‌تر می‌شود و به وجود آمدن این مشکلات کاملا طبیعی خواهد بود. کم کم این تورم‌ها کمتر می‌شود اما در برخی موارد نیاز است تا این که پزشک برای درمان ورود پیدا کند.

در این مطلب قصد داریم کاملا در رابطه با علت های به وجود آمدن جوش و شیوه های درمان جوش صورت بعد از عمل بینی صحبت نماییم.

چرا جوش صورت بعد از عمل بینی به وجود می‌آید؟

تا یک هفته بعد از انجام عمل بینی، به احتمال زیاد یک آتل و نوار بالای بینی بیمار قرار داده می‌شود تا این که به تثبیت و محافظت کردن از ظاهر بینی شما کمک نماید. در صورتی که این نوار و آتل کار خیلی مهمی را به انجام می‌رساند، می‌تواند منفذهای بینی را بسته کند و از برطرف کردن و پاک نمودن چربی از این منفذهای پوست جلوگیری نماید.

مسدود شدن مجاری پوست بنا به هر دلیلی عموما باعث به وجود امدن آکنه می‌گردد. با این وجود، از بین بردن دلیل سبب درمان جوش صورت بعد از جراجی بینی می‌گردد.

بعضی از مردم به داروها هم حساس می‌باشند و امکان دارد بعد از عمل بینی در هنگام استفاده از آنتی بیوتیک یا استفاده از داروهای مسکن جوش ظاهر شود. هر دو علت مکررا بعد از عمل زیبایی بینی دیده می‌شوند. اگر بعد از استفاده از دارو متوجه به وجود امدن بثورات پوستی، ایجاد خارش یا یکسری تغییرات پوستی شد، باید سریع با متخصص خود صحبت نمایید.

التهاب آلرژیک پوست خیلی کم اتفاق می‌افتد ، اما امکان دارد در جواب چسب‌ها ایجاد گردد و آلرژی دارویی بیشتر سبب نشانه های شایع‌تری می‌گردد. با این وجود، آکنه پس از عمل در قسمت بینی قابل پیش بینی است و اصلا جای نگرانی نمی‌باشد.

درمان جوش صورت بعد از عمل بینی

اگر پس از عمل بینی با جوش صورت و آکنه روبه رو شدید، اول باید بدانید که برای این شما تنها نیستید. می‌توانید در رابطه با این نگرانی با متخصص بینی خود صحبت و مشورت نمایید. او در رابطه با زمان و شیوه استفاده از داروهای موضعی آکنه پیشنهادات و توصیه‌های لازم را ارائه خواهد کرد. اجتناب کردن از فشار بر بالای بینی یا بسته نمودن اسپلینتی که متخصص شما قرار می‌دهد خیلی مهم می‌باشد، پس باید صبور بود تا هنگامی که برای شستن چهره خود و درمان جوش‌ها منتظر یک فرصت ایمن بود.

درمان جوش صورت بعد از عمل بینی

همچنین بخوانید: تاثیر تزریق ژل به بینی

اگر پوست شما معمولا شفاف و روشن می‌باشد، می‌توانید این انتظار هم داشته باشید که بعد از از بین رفتن ورم و مصرف نکردن دارو، همه چیز به صورت طبیعی برگردد و پوست شما هیچ جوشی نداشته باشد. فشار دادن جوش پس از عمل  یک کاری می‌باشد که اصلا نباید انجام شود.

التهاب همین طور می‌تواند سبب واکنش پوست به وسیله به وجود آمدن چربی اضافی گردد و پوست حساس راحت‌تر می‌ترکد یا این که قرمز می‌شود و در زمان ایجاد التهاب سوزش دهد. از آنجایی که ورمی که بعد از عمل بینی پیش بینی می‌کند در دو هفته ابتدایی به اوج خود برسد، می‌توانید مطمئن گردید که التهاب و همین طور مشکلات پوستی که از آن به وجود می‌آید در ماه اول دور خواهد شد.

آنچه در روزهای ابتدایی بعد از عمل بینی تجربه می‌کنید

امکان دارد در شب اول درد کمی داشته باشبد یا بنا به هر دلیلی ناراحتی کمی باشد. برای کمتر شدن آن می‌توان از گذاشتن کیسه یخ یا از مسکن خوراکی مصرف نمایید. شما نه فقط در قسمت خارجی بینی تورم دارید ، بلکه در درون بینی هم تورم، نشت کردن خون کم، لخته شدن و پلاک‌های سیلیکونی دارید. بسته به تمام این چیزها، تا هنگامی که بخیه، پانسمان و پلاک‌های سیلیکونی شما بعد از یک هفته کنار گذاشته نشود، نخواهید توانست به راحتی به وسیله بینی نفس کنید و باید به وسیله دهان تنفس کرد.

به همین خاطر دهان و لب‌های شما خشک می‌گردند و برای همین، خواب شب‌ شما امکان دارد در هفته اول مقداری مختل گردد. همین طور نشت مخلوط به وسیله خون از نوک دماغ در روزهای ابتدایی خیلی طبیعی می‌باشد. چنان که بیان شد چربی به وجود آمده در قسمت بینی می‌تواند سبب جوش صورت  یا آکنه گردد.

آیا تخصص جراح در ایجاد جوش بعد از عمل بینی موثر است؟

عمل زیبایی بینی یکی از دشوارترین عمل‌های زیبایی می‌باشد. چرا که متخصص و جرااح باید برای هر مریض با توجه به صورت او جراحی گوناگونی انجام دهد. این عمل میلی متری می‌باشد و برای این که نتیجه خوبی بگیرید باید تجربه و تخصص فراوانی وجود داشته باشد. بینی یک عضو تنفسی و همین طور عضو زیبایی م باشد و حفظ کارایی آن در هنگام عمل خیلی مهم است.

جراحی که بعد از آن برای تنفس کردن به وسیله بینی خود دچار مشکل گردید یک جراجی ناموفق می‌باشد. یا هر دو جنبه بینی یعنی تنفسی و زیبایی باید همزمان با هم اصلاح گردند یا مناسب است اصلا به این عضو دست زده نشود. به همین خاطر باید در انتخاب کردن جراح خود دقت نمایید عوارض پس از عمل می‌تواند با شیوه عمل و پشتیبانی‌هایی که بعد از مریضی است مرتبط باشد. اگرچه که جوش‌های پس از جراحی مستقیما با شیوه جراحی مرتبط نمی‌باشد اما شکل پانسمان و پیگیری‌های که بعد از وجود دارد می‌تواند در جلوگیری و درمان این مریضی تاثیرگذار باشد. یک جراح کاربلد و باتجربه بعد از تمام شدن عمل شیوه های درمان جوش چهره پس از عمل را هم به مریض خود آموزش خواهد داد.

حتما عکس‌هایی که مربوط به قبل و بعد از افراد بیماری را که پزشک شما آن‌ها را جراحی کرده است مشاهده کنید. دید، مدل و تکنیک‌های عمل هر جراح فرق دارد. از همه این‌ها مهمتر، انتخاب متخصصی که بتوانید خیلی خوب با او ارتباط داشته باشید و اعتماد دوطرفه ایجاد نمایید، کلید موفقیت پس از جراحی است.

چرا پوست بینی من بعد از جراحی بینی چرب است؟

ایجاد این اتفاق چیز عجیبی نخواهد بود چرا که چربی پس از عمل واکنشی می‌باشد به ضربه‌ای که به قسمت بینی مریض وارد گردیده است. این مدل صدمه سبب به وجود امدن یک پاسخ ایمنی می‌گردد که غدد چربی را درگیر خواهد کرد. علاوه بر عمل، بینی شما یک هفته به وسیله نوار چسب پوشیده خواهد شد. این سبب بسته شدن مجاری و جمع شدن چربی می‌گردد که امکان دارد تا هفته‌ها نتوانید این‌ها را خیلی خوب تمیز نمایید.

چه زمانی مراقبت از پوست را بعد از جراحی بینی شروع کنیم؟

همچنین بخوانید : قرص برای کاهش ورم بینی

چه زمانی مراقبت از پوست را بعد از جراحی بینی شروع کنیم؟

برای آغاز کردن مراقبت از پوست باید صبور باشید تا اثرات عمل بینی را دور کنید. این تقریبا یک ماه طول خواهد کشید. از آنجایی که در اول به خاطر پروسه بهبودی در بینی حساسیت به وجود می‌اید، شیوه های خیلی تهاجمی را نباید بر بقیه شیوه‌ها ترجیح داد. بینی باید با ملایمت تحت درمان قرار گیرد و از کاربردهای خیلی خشن خودداری گردد. درمان جوش صورت پس از جراحی بینی را هم پس از تمام شدن دوره بهبودی شروع کنید.

بسته به کلفتی پوست و شکل بینی مریض، زمان خوب شدن پوست امکان دارد متفاوت باشد. به طور کلی، این پروسه در کسانی با پوست کلفت و چرب نسبت به کسانی که پوست نازکی دارند طولانی‌تر خواهد بود. پس مریضانی که دارای پوست کلفت و چرب هستند باید صبر کنند و از مراقبت کردن از پوست غافل نباشند. امکان دارد نیاز باشد در رابطه با محصولاتی همانند کرم‌ها با جراح مشورت نمایید. با درمان کردن در زمان مناسب و همین طور مراقبت کردن منظم از پوست خود، ظاهری بهتر و سالم‌تر خواهید داشت.

دلیل ایجاد جوش سر سیاه بعد از جراحی بینی

جوش‌هایی که دارای سرسیاه هستند زمانی به وجود می‌آیند که راهی برای بیرون شدن پیدا نمی‌کنند و در جایی که قرار دارد کم کم خشک می‌گردد. این امکان دارد بعد از عمل بینی اتفاق بیفتد چرا که پوست شما به خاطر عمل تغییر نموده است.

دلیل اصلی ان این می‌باشد که امکان دارد تقریبا یک هفته پس از جراحی به وسیله یک آتل و چسب بپوشانید و پوست شما را در بیرون نمودن از مجاری با مشکل روبه رو کند.

 

چگونه جوش‌های سرسیاه بعد از عمل بینی را خارج کنیم؟

بهترین شیوه این است که این عمل را به یک پزشک ماهر و متخصص پوست بسپارید. آن‌ها این توانایی را دارند از تجهیزات پزشکی و عمل خود در رابطه با اینکه از کدام یک از این‌ها استفاده نماید تا از شر جوش‌هایی که سر سیاه دارند به بهترین شیوه ممکن رها شوند، استفاده نمایند.

اگر باید سریع از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوید، پوشاندن آن‌ها با آرایش ممکن است یک راه حل موقت باشد. اگر هیچ یک از گزینه‌های بالا برای شما مناسب نیست، مراحل زیر را برای درمان جوش صورت بعد از عمل بینی در خانه دنبال کنید.

چگونه جوش‌های سر سیاه را در خانه بیرون بیاوریم؟

قبل از آغاز، مطمئن گردید که متخصص شما بخیه را بردارد و به شما این اجازه را بدهد این کار را انجام دهید. در غیر این مناسب است قبل از این که جوش‌ها را تمیز نمایید  تا بازه زمانی که تعیین گردیده صبر نمایید. اصلا از تجهیزات تیز برای بیرون کردن جوش سر سیاه استفاده نشود، چرا که امکان دارد به پوست صدمه برساند و بعد از ان عوارضی ایجاد نماید.

آیا می‌توانم از نوار پاک کننده منافذ پوست استفاده کنم؟

در چند ماه ابتدایی بعد از عمل، پوست شما خیلی حساس می‌شود و به راحتی به وسیله خیلی از محصولات صدمه می‌بیند. شما باید از استفاده کردن نوارهای مخصوص پاک کننده مجاری در ۳ تا ۶ ماه ابتدایی پس از جراحی اجتناب نمایید.

 بعضی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند حتی تا یک سال بعد از عمل از آن‌ها اجتناب کنید. به طور کلی درمان جوش صورت بعد از جراحی بینی با این شیوه پیشنهاد نمی‌شود. باید همواره با مشورت کردن متخصص خود از نوار مجاری روی بینی استفاده نمایید.

لایه برداری بینی بعد از جراحی

برای درمان کردن جوش صورت بعد از جراحی می‌توان بعد از دور کردن بانداژ از یک تونر معمولی بهره برد. با این وجود، از مالیدن، ماساژ دادن یا پاک نمودن خیلی محکم اجتناب کنید. در مراحل ابتدایی بعد از عمل، پوست بینی خیلی حساس خواهد بود، پس مناسب است از استفاده از لایه بردارهای تهاجمی اجتناب نمایید.

لایه برداری شیمیایی بعد از جراحی بینی

می‌توانید تقریبا یک هفته بعد از عمل بینی، بعد از دور کردن آتل، یک لایه‌برداری شیمیایی هم اجرا کنید. جراح عموما به شما پیشنهاد خواهد کرد که در دوره درمان خود را از لایه برداری به صورت متوسط ​​یا لایه برداری عمیق خودداری نمایید. پوست عمدتا پس از این شیوه‌ها خیلی حساس می‌باشد و این امکان دارد به پوست شما صدمه وارد کند.

آیا می‌توانم جوش‌ها را با دست بکنم؟

کندن جوش صورت اصلا به بیمار توصیه نمی‌گردد. انجام این امکان دارد به پوست بیمار یا ساختارهای زیر پوست صدمات جدی وارد کند و سبب باقی ماندن محل جوش بر روی صورت گردد. به جای این کار چند بار در هر روز از تونر و پنبه مخلوط شده به الکل مصرف کنید.

استفاده از تونر پاک کننده صورت برای کنترل جوش های بعد از عمل بینی

استفاده کردن از تونر پاک کننده چهره، یک راهکار خیلی خوب برای این گونه مواقعی است که شما توان استفاده کردن از شوینده‌های صابونی و شوینده های غیرصابونی را ندارید و قصد دارید تا چهره خود را از کثیفی‌ها و چربی‌ها پاک نمایید.

برای این که بتوانید تونر مناسب را انتخاب کنید، به این مسئله هم دقت داشته باشید که چهره شما بر اثر التهاب زیاد پس از عمل، در طول یک مکانیسم دفاعی که برای ترمیم محل زخم‌ها به وسیله بدن پیش گرفته خواهد شد، فارغ از جنس پوستی که بیمار خواهد داشت، چرب‌تر می‌گردد و به همین خاطر توصیه می‌شود از یک تونری که کاملا مناسب با پوست‌های چرب می‌باشد استفاده کنید.

آیا می‌توانم جوش‌ها را با دست بکنم؟

همچنین بخوانید : بهترین جراح بینی مشهد

سخن پایانی

بینی شما پس از عمل به وسیله آتل و پانسمان پوشانده خواهد شد. این کار می‌تواند باعث این گردد که منافذ پوست شما مسدود شود و بیرون شدن چربی با مشکل روبه رو گردد. در این صورت است که چربی‌ها در قسمت زیر پوست جمع می‌شود و سبب به وجود آمدن جوش صورت می‌گردد.

بنابراین اگر تمایل به انجام عمل بینی دارید حتما مراقبت های قبل و بعد را به خوبی انجام دهید و برای عمل نزد پزشک متخصص و ماهری بروید.

سوالات متداول

برای جلوگیری از عفونت پس از عمل بینی باید مراقبت هایی که پزشک به شما گفته است را مو به مو اجرا کنید
استفاده از یخ ، استفاده از داروهای ضد التهاب ، بالا بردن سر و استفاده از بالشت‌های اضافی روش هایی است که باعث کاهش درد و تورم می شود
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها