پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی یکی از درمانهای نوین جهت افزایش ضخامت مو و رشد موهای جدید می باشد.پی آر پی سبب خون رسانی به فولیکول مو می شود.

اکثر افراد هنگامی که با ریزش موهایشان مواجه می شوند بسیار نگران می شوند و سعی بر درمان ریزش و تقویت ریشه ی مو می کنند .چرا که مو نقش بسیار مهمی در چهره افراد دارد.امروزه شیوه های درمانی زیادی جهت تقویت و جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. یکی از این روش ها پی آر پی است که سبب تراکم مو و برطرف نمودن ریزش می شود.اگر با این موارد روبرو شدید می توانید جهت آشنایی بیشتر با Prp به لینک مراجعه کنید.

تاثیر پی آر پی جهت رفع ریزش مو

 در رابطه با پی آر پی می توان گفت که تاثیر 100 درصدی برای آن لحاظ نشده ولی سبب تحریک شدن رشد مو و جلوگیری از ریزش می گردد. تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است ، نشان دهنده این مورد بود که پی آر پی باعث کاهش ریزش مو و تراکم مو می شود.همچنین می توان گفت بهترین گزینه جهت انجام پی آر پی اشخاصی هستند که موهایشان به تازگی دچار ریزش شده است.پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر در مورد پی آر پی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه افرادی کاندید مناسب پی آر پی نیستند؟

هر درمانی مناسب همه ی اشخاص نیست. ما در این مطلب می خواهیم بگوییم که چه کسانی مناسب روش درمانی پی آر پی نیستند.اشخاصی که مدت زمان زیادی است که موهای خود را از دست داده اند.یا اشخاصی که که بصورت کامل کچل هستند و مو روی سر آنها رشد ندارد.این دسته از اشخاص نمی توانند تحت درمان پی آر پی قرار گیرند.توجه داشته باشید که دارابودن سلامتی کامل بسیاراهمیت دارد ،زیرا افرادی که به بیماری هایی مانند دیابت،لوپوس،مشکلات پوستی و تیروئید مبتلا هستند.همچنین کسانیکه مواد مخدر استعمال می کنند و در معرض دود سیگار و... هستند نمی توانند از پی آر پی بهره مند شوند. می توانید مقاله مزو تراپی مو را نیز مطالعه کنید.

Prp  مو چگونه انجام می شود؟

پلاسما قسمتی از مایع خون می باشد که دارای پروتئین و آب است .پلاسما تعداد زیادی پلاکت دارد.پلاکت یکی از سلولهای خونی می باشدکه سبب بهبود بیماری در بدن می شوند این پلاکتها پی آر پی می باشند که می توانند در درمان آسیب های تاندونی ،سلامت پوست ،سلامت مو و آسیب های عضلات نقش موثری داشته باشند.به این گونه که سبب رشد سلول و ترمیم آنها می شود.پی آر پی را جهت کاهش ریزش مو و تراکم مو به پوست سر افرادی که به این عارضه مبتلا شده اند تزریق می کنند و بعد از مدت زمانی می توان نتیجه گرفت آیا این اقدام موثر بوده است یا خیر؟ می توان گفت کلینیک زیبایی جراحی توس با بهترین متخصصان زیبایی آماده ی خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

مزایای استفاده از پی آر پی مو

پزشکان در سالهای اخیر به نتایج مثبتی از درمان پی آر پی رسیده اند. آنها با کمک این روش توانستند ریزش مو را متوقف سازند و سبب تقویت مو و تراکم آنها شوند.اشخاصی که از این روش درمانی بهره مند شدند نیز نگرش مثبتی راجع به این درمان داشتند . ازجمله مزیت های اصلی این روش تقویت فولیکول و کاهش ریزش مو می باشد.

مزایای استفاده از پی آر پی مو

همچنین بخوانید : مزوتراپی مو مشهد

معایب استفاده از پی آر پی مو

هر روش درمانی ممکن است عارضه ای را برای بیماران ایجاد کند. یکی از عوارض درمان پی آر پی زخم،عفونت،صدمه به رگهای عصب،رگ های خونی و... می باشد.پس اگر تصمیم به انجام روش درمانی پی آر پی دارید حتما به مراکزی مراجعه کنید که دارای متخصصان و کادری ماهر باشند.تا از عوارض این روش درمانی در امان باشید.

معایب استفاده از پی آر پی مو

همچنین بخوانید : لیفت صورت مشهد

مراقبت های لازم بعد از پی آر پی

ممنوعیت استعمال الکل و سیگار

استفاده مرتب از داروها

پرهیز از داروهایی مثل ایبوبروفن و پاراستامول تا 2 هفته

استفاده از کرم ضد آفتاب بعد از دو روز جهت مراقبت از پوست سر

پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

استفاده مکرر از مکمل ها و ویتامین E

پرهیز از خوردن قرص های رقیق کننده خون

پرهیز از مصرف سیر

استفاده از کلاه در هنگام رفتن بیرون از منزل

رعایت نکات فوق می تواند به شما کمک کند تا نتایج مثبتی را از این درمان داشته باشید.البته جهت دریافت نتیجه بهتر از پی آر پی حداقل 3 جلسه تزریق با فواصل 4 الی 6 هفته نیاز است .

هزینه پی آرپی مو در مشهد چقدر است؟

هزینه پی آر پی با توجه به تعدادجلسات مراجعه کننده،کیفیت مواد استفاده شده،موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی و .. متفاوت خواهد بود.

هزینه پی آرپی مو در مشهد چقدر است؟

همچنین بخوانید : تزریق ژل به سینه مشهد

سخن آخر در پی آر پی مو مشهد

با توجه به اینکه مو یکی از موارد بسیار موثر در زیبایی انسانهاست و خیلی از مردان و زنان نگران ریزش موهای خود هستند پی آر پی می تواند راه حل مناسبی جهت این افراد که به تازگی دچار ریزش مو شده اند باشد .البته تحت نظر کلینیک هایی که دارای تجربه هستند و دارای تخصص کافی در زمینه پوست و مو می باشند.ما در این مقاله سعی کردیم شما را با پی آر پی ،تاثیرات آن ،مزایا و معایب این روش آشنا سازیم.کلینیک جراحی زیبایی پوست توس دارای مشاوره رایگان جهت زیباجویان عزیز می باشد.جهت آشنایی بیشتر با خدمات این کلینیک می توانید از لینک  https://tooscomestic.com/ دیدن فرمائید.

سوالات متداول

پی آر پی مو نسبتا بدون درد است و به زمان نقاهت خاصی نیاز ندارد
خیر PRP مو روش دائمی نیست و نیاز دارد هر 6 ماه تکرار شود
در روز عمل، موهای خود را شانه نکنید و بی مورد آنها را لمس نکنید. به مدت 24 ساعت (ترجیحاً ) موهای خود را نشویید. از آفتاب دوری کنید یا کلاه بپوشید.
جدیدترین ها