تاثیر انتخاب رنگ رژ لب بر تیپ و استایل

1403.02.20 | سایر

تاثیر انتخاب رنگ رژ لب بر تیپ و استایل

بسیاری از خانم‌ها حتی اگر یک روز بدون آرایش و میکاپ را ترجیح دهند، حتماً از یک رژ ملایم برای رنگ دادن به لب‌ های خود استفاده می‌کنند. اکثر آن‌ها نیز برای هر تیپ و استایل خود از یک رژ لب با رنگ خاص استفاده می‌کنند؛ بنابراین آرایش لب ‌ها و رنگ محصولات آرایشی لب در تیپ و استایل بانوان بی‌تأثیر نیست. این‌که بخواهید برای هر استایل یک میکاپ متفاوت داشته باشید، کار چندان ساده‌ای نیست، اما به‌هرحال می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته، رنگ رژ لب خود را با نوع پوشش و استایلتان هماهنگ کرده و هارمونی مناسبی ایجاد کنید. با ما همراه باشید تا تأثیر آرایش لب و رنگ آن در تیپ و استایل را بررسی کرده و نکات مهم در این خصوص را ذکر کنیم.



آرایش لب

اگرچه آرایش کردن لب ‌ها یا میکاپ کلی صورت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما قطعاً میکاپ و آرایش اصول خاصی دارد که باید به آن توجه داشته باشید. تصور کنید که به همراه یک استایل رسمی با تم مشکی، یک رژ قرمز جیغ استفاده کنید. حتی تصور آن هم برایتان خنده‌دار خواهد بود. یک رژ ساده می‌تواند ویژگی‌های میکاپ شما را برجسته کند، اما درصورتی‌که بتوانید در انتخاب رنگ آن متناسب با استایل خود عملکرد درستی داشته باشید. باید در پالت رنگی رژی که انتخاب می‌کنید، رنگ مشابه رنگ لباس شما وجود داشته باشد، اما این‌که دقیقاً با آن تطابق داشته باشد و یک ظاهر تک‌رنگ به استایل شما ببخشد، چندان هم جذاب نیست.

اگر از رنگ‌های خنثی مانند کرم و طوسی در انتخاب لباس استفاده می‌کنید، می‌توانید در آرایش لب انتخاب جسورانه‌تری داشته باشید. همان‌گونه که در رنگ لباس و نوع پوشش افراد یک روان‌شناسی پنهان وجود دارد، در انتخاب رنگ رژ و ماتیک نیز نظریه‌های روان‌شناسی دیده می‌شود. درصورتی‌که رنگ لب ‌های شما با لباسی که می‌پوشید و تیپ و استایلی که دارید، هماهنگی داشته باشد، درواقع شخصیت ظریف و ریزبین خود را نشان می‌دهید.

هماهنگی رژ لب با لباس

اگر بخواهید رژ‌های خود را با کل لباس ست کنید کار سختی است، اما شما می‌توانید رنگ ماتیک خود را با لوازم جانبی‌تان هماهنگ کنید. اگر اهل مد هستید و به ترندهای آرایشی اهمیت می‌دهید، باید بدانید که این روزها رنگ‌های پاستیلی، فانتزی، براق و رژهایی که تناژ رنگی آن‌ها بین روشنی و تیرگی زیاد است، ترند هستند. اگر از چنین محصولات آرایشی‌ای استفاده کنید، دغدغه‌ای از بابت هماهنگی تیپ و استایل خود نخواهید داشت، چون اکثر این رژ‌ها در پالت رنگی آن‌ها با هر نوع تیپ و استایل به‌خصوص استایل‌های اسپرت هماهنگی و هارمونی ایجاد می‌کنند. اگرچه آرایش لب و رنگ آن در استایل شما تأثیر بسیاری دارد، اما تنوع رنگ رژ در صنعت مد امروز و تناژ رنگی آن نشان می‌دهد که بسیاری از خانم‌ها در کنار علاقه به رنگ‌های ملایم رژ، سعی می‌کنند که از رنگ‌های مکمل آن با نوع استایل خود استفاده کنند.

محصولات مراقبتی لب ‌ها

این روزها لوازم آرایش لب ‌ها بیشتر به سمت محصولات مراقبتی گرایش پیدا کرده و خانم‌ها سعی می‌کنند که با استفاده از محصولاتی مانند بالم یا تینت لب، ضمن ایجاد یک رنگ ملایم و جذاب روی لب ‌های خود، از پوست لب نیز مراقبت کنند. آرایش‌های سنگین و زمخت در ترند آرایشی این روزها جایی ندارد و استفاده از رژهای تیره با ماندگاری بالا، کمتر در بین لوازم آرایش خانم‌ها دیده می‌شود. همان‌طورکه گفتیم برای ایجاد هماهنگی و هارمونی جذاب در استایل خود بهتر است که از رنگ رژهای خنثی و مکمل با لباس و اکسسوری‌های خود استفاده کنید. آنچه در این ‌بین بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد، آرایش لب با استفاده از بهترین محصولات آرایشی است.

بالم لب

بالم لب

لب ‌ها پوست نازک و آسیب‌پذیری دارند و درصورتی‌که به‌خوبی آب‌رسانی نشوند، پوسته‌پوسته شده و خشکی لب برایتان خوشایند نخواهد بود. استفاده از لوازم آرایش بی‌کیفیت مانند رژ‌های حاوی مقدار بالای سرب، می‌تواند سلامت لب ‌های شما را به خطر بیندازد. اگر زمان طولانی‌تری از این نوع محصولات آرایش لب استفاده کنید، پوست لب ‌های شما در برابر اشعه مضر خورشید آسیب‌پذیرتر شده و خشکی بیش‌ازحد آن باعث ایجاد خم‌های آزاردهنده می‌شود. بالم لب در دو نوع رنگی و بدون رنگ با فرم کرمی و استیکی وجود دارد. اگر به دنبال رنگ و لعاب بخشیدن به لب ‌های خود هستید و در کنار آن سلامت و آب‌رسانی لب نیز برایتان اهمیت دارد، می‌توانید از بالم‌های لب به‌عنوان رژلب هم استفاده کنید. این نوع محصولات آرایشی در کنار خواص آب‌رسانی از رنگ ملیح و زیبایی برخوردار هستند و می‌توانند ضمن جذابیت چهره، استایل شما را تکمیل کنند.

نکته

استفاده از محصولات مراقبتی در کنار محصولات آرایشی نشان می‌دهد که شما به سلامت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهید، درنهایت برای خود ارزش زیادی قائل هستید. استفاده از رژ لب‌ ها یا بالم‌های استاندارد که حاوی ویتامین e، آنتی‌اکسیدان و سایر ترکیبات گیاهی هستند، ضمن رنگ و لعاب بخشیدن به لب ‌ها، نرمی و لطافت پوست آن را نیز تأمین می‌کنند و در صورت خشکی لب، آن را ترمیم و بازسازی می‌نمایند. درنهایت استفاده از این محصولات ترند در روتین آرایشی به شما امکان می‌دهد که بدون نگرانی از بابت میکاپ و آرایش صورت به‌خصوص در زمانی که فرصت کافی برای آرایش کردن ندارید، یک استایل منحصربه‌فرد را برای خود رقم بزنید.

دقت داشته باشید که در هنگام خرید بالم، ماتیک یا هر نوع لوازم آرایش لب به ترکیبات آن، کیفیت و برند محصول آرایشی توجه داشته باشید. سعی کنید که در کنار تأمین جنبه‌های زیبایی، به سلامت لب ‌ها نیز اهمیت داده و محصولات بدون سرب و بدون پارابن را تهیه کنید.


جمع‌بندی

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به تأثیر آرایش لب بر تیپ و استایل صحبت کردیم. داشتن یک استایل زیبا و منحصربه‌فرد صرفاً به ست کردن و هماهنگی لباس‌ها نیست. برای اینکه تمام المان‌های یک استایل خاص را داشته باشید، باید به رنگ لوازم آرایشی خود نیز توجه کنید. شما می‌توانید رنگ رژ خود را طوری انتخاب کنید که علاوه‌بر مکمل رنگ پوست و مو با رنگ لباستان نیز هارمونی مناسبی داشته باشد. این روزها استفاده از محصولات مراقبتی مانند بالم لب، به‌شدت موردتوجه قرار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از چنین محصولاتی ضمن ایجاد یک رنگ ملایم و خاص روی لب ‌های خود از خشکی و پوسته‌پوسته شدن لب‌ ها جلوگیری کرده و طراوت آن‌ها را نیز حفظ کنید.

دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها