یکی از راه هایی که مسیر و مراحل پیری را به تاخیر می اندازد، تزریق چربی به صورت می باشد، بدین صورت که چربی را از نقاط دیگر مثل قسمت بیرونی ران، که تجمع چربی زیادتر است، می گیرند و به نقاط دیگر مثل: دست و صورت و باسن و سینه که دارای حجم کمتری هستند تزریق می گردد. فن زیباسازی با تزریق چربی به صورت، سبکی ایمن و با ماندگاری بیشتر که نتیجه طبیعی تری را دارا است.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت جهت اهدافی مانند: پر کردن تو رفتگی های صورت، بهتر شدن کانتورینگ و بازسازی حجم صورت انجام می شود. چنانچه دنبال راهی ماندگارتر جهت رفع اثرات پیری هستید، تزریق چربی بهترین نتایج را به نسبت راه های دیگر مثل تزریق فیلر به دنبال دارد زیرا چربی را از بدن خود شخص گرفته اند. در این تکنیک، تقریبا 50 تا 70 درصد سلول های چربی پس از تزریق زنده مانده و خون رسانی نیز به آن ها بخوبی انجام می گردد. تزریق چربی دوره نقاهت کمتر با تهاجم کمتری نسبت به تزریق ژل دارد و اثرات آن نیز ماندگار تر می باشد.

متقاضیان مناسب برای تزریق چربی به صورت

جهت بهره مندی از ویژگی های تزریق چربی به صورت، کاندیدا باید دارای شرایط زیر باشند:

کسانیکه میخواهند نقاط خاصی از صورتشان مثل لب و چانه یا گونه را حجیم تر کنند. افرادی که دارای خط خنده عمیقی هستند و یا می خواهند عوارض پیری مثل شل شدگی و افتادگی پوست را رفع کنند. کسانیکه به دنبال جوانسازی و رفع گودی و تو رفتگی های زیر چشم هستند.

افرادی که متقاضی تزریق چربی هستند بایستی از نظر جسمی در سلامت کامل بوده و دخانیات مصرف نکنند. باید به سلامت پوست خود اهمیت داده ولی انتظارات منطقی و واقعی از نتیجه تزریق چربی داشته باشند.

متقاضیان مناسب برای تزریق چربی به صورت

همچنین بخوانید : تزریق چربی به سینه مشهد

مراحل تزریق چربی به صورت

یکی از پرطرفدارترین راه ها برای حجیم کردن لب ها، تزریق چربی می باشد و مهمتر اینکه از این تکنیک در برطرف کردن آسیبهای ناشی از لیپوساکشن نامناسب و یا مشکلات آن هم استفاده می گردد. روند تزریق چربی به صورت یا دست به این صورت است که: در ابتدا برداشت چربی یا لیپوساکشن است که چربی لازمه را از قسمت هایی مانند شکم و ران از طریق برشی 3 تا5 میلیمتری به دست می آورند. پس از آن چربی بدست آمده را درون سانتریفوژ تصفیه و شستشو می دهند و تبدیل به چربی مایع و خالص می کنند زیرا ناخالصی در چربی موجب تاثیرات منفی در تزریق میشود. چربی را بصورت یکنواخت و بمقدار دقیق به نقاط موردنیاز تزریق می کنند. با در نظر گرفتن اندازه و وسعت قسمت درمان، تقریبا یک ساعت تزریق چربی زمان میبرد. قسمت دریافت چربی و قسمت خروج چربی هر دو بی حس می شوند.

مزیت های تزریق چربی به صورت

بدلیل استفاده از چربی بدن خود شخص، امکان بروز حساسیت تقریبا صفر می باشد. نتیجه و ماندگاری این روش تقریبا دائمی و طبیعی می باشد. این روش کاملا ایمن و بدون تهاجم جهت جوانسازی و فرم گیری صورت می باشد. در این روش بافت پوست بهبود پیدا کرده زخمها و تورفتگی های ناشی از جوش و آکنه نیز رفع میشوند. از همه مهم تر مدت زمان ریکاوری این روش کوتاه میباشد.

مزیت های تزریق چربی به صورت

همچنین بخوانید : هایفوتراپی صورت مشهد 

معایب تزریق چربی به صورت

این روش به خاطر دائمی بودن و ماندگاری بیشتر دارای هزینه ای بالاتر از تزریق فیلر و ژل بوده و بدلیل آماده سازی بافت چربی، پیش از تزریق، به زمان بیشتری نیاز دارد و از طرفی حجم دهی به لب و گونه امکان دارد به بیش از یک جلسه تزریق نیاز باشد.

مراقبات پیش از تزریق چربی به صورت

در طی جلسه های مشاوره، متخصص به معاینه کامل نواحی مختلف صورت پرداخته و اغلب از مراجعه کننده درخواست میشود که یکسری چکاپ های لازمه را انجام دهد و طبق آن  مراقبات را به متقاضی ابلاغ می کنند. برخی از این مراقبات شامل نکات زیر میباشد:

حداقل یکماه پیش از تزریق از استعمال انواع دخانیات و مشروبات الکلی خودداری شود.

مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین، نوافن و ژلوفن و نیز داروهایغیر استروییدی و  ضد التهابی و ویتامین و مکمل های گیاهی ممنوع میباشد. زیرا این دسته از داروها موجب خونریزی طی جراحی و پس از آن می شود.

روز مقرر برای تزریق حتما پیش از رفتن حمام کنید زیرا قسمت تزریق تا چند روز نباید خیس شود.

پیش از تزریق، غذاهای سالم متعادل میل کنید و تاحد امکان مایعات و آب بنوشید.

مراقبت پس از تزریق چربی به صورت

یکی از مهم ترین نکات در تزریق چربی مراقبات بعد از انجام آن و دوره نقاهت است البته دوره نقاهت برای هر فرد متفاوت میباشد ولی در این بخش برخی از نکات را جهت رفع نگرانی شما عزیزان بیان میکنیم:

وجود کبودی و ورم و بی حسی در قسمت تزریق طبیعی میباشد. امکان دارد فرد دچار تکرر ادرار شود بخاطر تزریق داخل وریدی حجم مایعات افزوده میشود به همین دلیل گفته میشود که تا حد امکان اب و مایعات بنوشید تا هیدراته بدن حفظ گردد. اگر از کمپرس یخ استفاده میکنید، دقت کنید که کمپرس نباید مستقیم روی پوست قرار بگیرد و حتما از یک پارچه استفاده شود.

عوارض تزریق چربی به صورت

ورم و سفتی و احتمال بروز کبودی در قسمت تزریق مخصوصا لب ها از عارضه های پس از تزریق چربی است. اغلب قسمت تزریق فورا پس از تزریق دچار التهاب شده مخصوصا لب ها که بیشترین مقدار ورم را دارند.

تزریق چربی به صورت، به عنوان یک روش زیبایی برای پر کردن خطوط ریز و چین و چروک صورت استفاده می‌شود. این روش، یک روش غیرجراحی و نسبتاً ایمن است، اما همانند هر روش دیگری، ممکن است عوارضی داشته باشد. برخی از عوارض ممکن پس از تزریق چربی به صورت عبارتند از:

1. ورم: ورم در ناحیه تزریق بعد از تزریق چربی به صورت ممکن است رخ دهد و در برخی از موارد به مدت چند روز پس از تزریق ادامه دارد.

2. درد: درد موقت در ناحیه تزریق ممکن است رخ دهد.

3. کبودی: کبودی موقت در ناحیه تزریق ممکن است رخ دهد و بعضی از افراد ممکن است برای چند روز نیاز به پوشیدن عینک آفتابی داشته باشند.

4. التهاب: التهاب ممکن است در ناحیه تزریق رخ دهد، اما در بیشتر موارد ملایم و موقت است.

5. عفونت: عفونت در ناحیه تزریق، اگرچه نادر است، اما در صورت رخ دادن، ممکن است نیاز به درمان داشته باشد.

6. نارسایی در تزریق چربی: در برخی از موارد، تزریق چربی ممکن است نتیجه مطلوب را نداشته باشد و نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

7. عوارض عملیاتی: عوارض نادری مانند تشکیل سرماخوردگی یا خونریزی نیز در برخی از موارد اتفاق می‌افتد.

بنابراین، قبل از اقدام به تزریق چربی به صورت، بهتر است با پزشک مشورت کنید و در مورد عوارض احتمالی و روش‌های پیشگیری از آن‌ها صحبت کنید. همچنین، از یک پزشک مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که روش مناسبی برای شما استفاده شده است.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت، به نوع چربی و روش تزریق آن بستگی دارد. برای مثال، چربی‌هایی که از بدن خود شما برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولاً بیشترین ماندگاری را دارند و می‌توانند تا چند ماه بعد از تزریق در صورتی که به درستی اجرا شوند، باقی بمانند.

همچنین، روش تزریق نیز می‌تواند بر ماندگاری تزریق چربی تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، در روش تزریق کناری، که در آن چربی در ناحیه سمت‌های صورت تزریق می‌شود، ممکن است ماندگاری تزریق کمتر باشد و در روش تزریق به صورت مستقیم، که در آن چربی به صورت مستقیم تزریق می‌شود، ممکن است ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در هر صورت، باید توجه داشت که تزریق چربی به صورت، یک روش موقت برای بهبود ظاهر صورت است و ماندگاری آن نامحدود نیست. برای حفظ نتایج به دست آمده، ممکن است نیاز باشد تا تزریق چربی به صورت را تکرار کنید. همچنین، برای حفظ نتیجه به دست آمده و کاهش عوارض پس از تزریق، بهتر است پس از تزریق به دستور پزشک، از فعالیت های شدید و مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.

هزینه تزریق چربی به صورت در مشهد

قیمت این تکنیک بستگی به فرد، پزشک و حتی شهر و ناحیه دارد. عوامل متعددی معین کننده قیمت این عمل هستند مانند: تجهیزات، بیهوشی، چکاب پزشکی و... . یکی دیگر از موارد میزان چربی تزریقی و دستمزد خود متخصص است که بر قیمت تاثیر می گذارد.

هزینه تزریق چربی به صورت در مشهد

همچنین بخوانید : مزوتراپی صورت

سخن پایانی در تزریق چربی به صورت مشهد:

تزریق چربی به صورت، از امن ترین راه های جوان سازی چهره می باشد. با افزایش سن، ماهیچه های صورت کم کار شده و به افتادگی دچار می شوند. از سوی دیگر خط های عمیقی نیز در نقاط گوناگون صورت مثل: خط لبخند و پیشانی و دور چشم پیدا می شود که با این روش نه فقط چین و چروکها بلکه با حجم دهی به صورت، زیبایی ماندگار و طبیعی برای شما خلق میشود.

سوالات متداول

خیر فقط باید مراقب باشید تحت فشار یا گرمای زیاد قرار نگیرد
در تزریق چربی به صورت درد و سوزش کمی احساس می شود که قابل کنترل هست
عضی افراد ممکن است نیاز به یک بار تزریق داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسند، در حالی که برای دیگران ممکن است نیاز به چندین بار تزریق باشد. همچنین، ممکن است نیاز به تزریق مجدد پس از گذشت چند ماه باشد
بله، شما می‌توانید پس از تزریق چربی به صورت، آرایش کنید. با این حال، بهتر است تا پس از تزریق حداقل ۲۴ ساعت از آرایش صورت خودداری کنید تا به بازیابی صحیح و بهینه برسید.
جدیدترین ها