عمل زیبایی گوش یا به عبارتی اتوپلاستی راهکاری است برای تغییر نوع حالت و اندازه گوش. نتیجه عمل تغییر گوش به طور زیادی به تغییرات مورد نظر مرتبط است. در واقع این راهکار ها به طور کلی باعث بالارفتن اعتماد به نفس و همچنین برطرف شدن گوش بزرگ به ویژه در کودکان و نوجوانان می شود.

در چه مواردی می بایست اقدام کنیم به عمل زیبایی گوش

  • در صورتی که از زمان تولد و به طور مادرزادی گوش،  اندازه نامناسب بزرگ و یا کوچک است.
  • در صورتی که گوش های تان ، قسمتی از آن و یا به طور کامل بیرون زده باشد.
  • در صورتی که محل قرار گرفتن گوش نسبت به  سر شما مناسب نیست.
  • زمانی که به گوش شما آسیب رسیده باشد و سبب تغییر شکل آن شده باشد.

در چه مواردی می بایست اقدام کنیم به عمل زیبایی گوش

همچنین بخوانید : پیکر تراشی مشهد

چه افرادی مناسب برای عمل زیبایی گوش هستند؟

جراحی زیبایی گوش مناسب کودکانی  است که دارای سلامتی کامل باشند و به عفونت گوش دچار نباشند و در صورتی که به عفونت گوش دچار بوده است، درمان شده باشد. کودک بتواند راجع به احساسات خود صحبت کند. معمولا ۵ سال و یا بیشتر سن داشته باشد به طوری که غضروف گوش کودک برای عمل زیبایی گوش مقاوم باشد.

عمل زیبایی گوش برای چه نوجوانانی مناسب است 

نوجوانانی که دارای سلامت کامل باشند. افراد نباید دارای بیماری خاص باشد که  در عملکرد عمل اختلال ایجاد کند. دارای اعتیاد نباشند.

در اینجا به چند نمونه از مشکلات گوش که می توان آن  را با عمل زیبایی گوش برطرف کرد اشاره می کنیم.

اختلال های مادرزادی گوش کاگوت: گوش فرد دارای لاله گوش نباشد.

گوش گربه ای: لبه های گوش به طرف جلو خمیده شده است همانند گربه.

گوش آویزان: گوش شبیه به فنجان است و منحنی های ان به سمت داخل است.

گوش لوله ای: گوش ها به طرف جلو لوله شده است.

گوش ویلدرموت: انحنای بالایی گوش بیمار برعکس شده به سمت سر آن است.

وجود شکاف در لاله گوش: حالت گودی و تو رفتگی در لاله گوش ایجاد می شود.

گوش به شکل علامت سوال: گوش شباهت زیادی به علامت سوال دارد و بین لاله ی گوش و انحنای خارجی آن فاصله باشد.

میکروتیا: گوش فرد بسیار کوچک است و رشد نکرده است.

میکروتیا: گوش فرد به طور غیر معمول بزرگ است.

گوش جمع شده: قسمتی از گوش داری پوست نمی باشد و غضروف در قسمت خارجی پشت گوش است.

گوش مخفی: قسمت انحنای بالای گوش فرد در داخل سر آن محو شده است.

آمادگی های لازم قبل از انجام عمل زیبایی گوش

سنجش بالینی و تست های آزمایشگاهی

استفاده داروی خاص و تنظیم کردن داروهای فعلی

ترک سیگار

پرهیز کردن از دارو های ضد التهاب؛ آسپرین و مکمل غذایی به دلیل خطر خون ریزی زیاد

روش انجام عمل زیبایی گوش( اتوپلاستی)

از عمل زیبایی گوش، برای تغییر شکل یک گوش یا هر دو گوش انجام میشود. کسانی که از اندازه، شکل و محل گوش خود راضی نیستند، می توانند با عمل زیبایی سرپایی؛ ظاهر خود را بهبود بخشند. اتوپلاستی همچنین کوچک کردن لاله ی گوش و عمل گوش کشتی گیران را شامل می شود به منظور برداشته شدن پوست و غضروف اضافه، از آن جایی که گوش یکی از ویژگی های برجسته صورت است،  افراد زیادی پس از انجام عمل زیبایی گوش اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند.

روش انجام عمل زیبایی گوش( اتوپلاستی)

همچنین بخوانید : ژنیکوماستی مشهد

عوارض عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی

عمل زیبایی گوش، مانند هر جراحی دیگری، ممکن است با عوارض و مشکلات جانبی همراه باشد. برخی از عوارض ممکن در این نوع جراحی‌ها عبارتند از:

- درد و تورم در منطقه گوش و پیراستن
- خونریزی و عفونت
- احتمال تحریک و التهاب در گوش و پیراستن
- عدم تطابق بین دو گوش، یا ناهماهنگی با حالت صورت
- احتمالی برای عدم موفقیت در جراحی و بروز مشکلات جدی

به طور کلی، برای کاهش خطر بروز این عوارض، بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات عمل، عوارض محتمل و روش‌های پیشگیری از آن‌ها صحبت کنید. همچنین، مطمئن شوید که پزشک شما کاملاً مجرب و متخصص در انجام این نوع جراحی است. علاوه بر این، پس از جراحی، باید به دقت به توصیه‌های پزشک خود در مورد مراقبت از بخش‌های جراحی شده و داروهایی که باید استفاده کنید، عمل کنید. در صورتی که هرگونه علائم نامطلوبی در هنگام بهبود پس از جراحی تجربه کردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی گوش

روش های برش غضروف شامل به وجود آمدن برش هایی در غضروف می شود، ضمن اینکه در بافت شکل آن را تغییر دهیم و یا اینکه سبب افزودن و یا جدا کردن بافت ها از هم شویم زمانی که این روش به کار می رود ، اثر زخم بزرگی به جا می ماند ولیکن این زخم به زحمت قابل دید خواهد بود. روش های تغییر شکل غضروف، شامل استفاده بخیه ها می شود زیرا در شکل و محل گوش تغییر ایجاد شود. عمل ترمیمی زیبایی گوش نوعی از اتوپلاستی است که برای برطرف کردن بدشکل بودن گوش به کار می رود. از این راهکار به طور معمول، ضمن ترمیم میکروتیا، نقص مادرزادی گوش که بطور تقریبی در هر 10000 تولد، تنها سه نوزاد به آن مبتلا می شوند، کاربردی است. عمل هایی که برای ترمیم گوش صورت می گیرد؛ شامل سوختگی، پارگی و سوراخ شدن گوش هستند. در عمل زیبایی گوش، از چندین راهکار استفاده میشود تا یک گوش با ظاهری نسبتا طبیعی ایجاد شود. در بعضی از موارد، از دنده ها غضروف برداشته میشود ضمن پیوند زدن آن به گوش تا بزرگ تر شود و شکلی طبیعی پیدا کند. و در صورتی که پیوند پوست الزامی باشد؛ بافت مورد نیاز را از قسمت بالایی باسن برداشته و در محل مورد نظر پیوند زده می شود.

عمل زیبایی کوچک کردن گوش مشهد

بعضی از افراد از شکل و یا اندازه گوش خود راضی نیستند؛ نوعی از اتوپلاستی که به منظور عمل کوچک کردن گوش شناخته شده و به کار می رود و برای تغییر اندازه گوش های بزرگ تا ظاهری نسبتا طبیعی ایجاد شود. عمل زیبایی کوچک کردن گوش، که شامل  کوچک کردن لاله ی گوش باشد می تواند به صورت سرپایی انجام شود و همچنین برای کودکان و افراد بالغ نیز مناسب است. در عمل زیبایی گوش، پزشک غضروف و همچنین پوست اضافی را برداشته و با تغییر حالت شکل گوش ، اندازه آن را کوچک و طبیعی تر می کند. با انجام این عمل می توان در صورت و گوش ها تقارن و تناسب نیز ایجاد کرد.

عمل زیبایی لاله ی گوش مشهد

عمل لاله ی گوش راهکاری است که طی آن پزشک جراح؛ لاله ی گوش را که پاره شده  و یا دچار کشیدگی شده است را ترمیم کند. در بعضی از مورد ها امکان دارد که لاله ی گوش هنگام سوراخ کردن آن به صورت تصادفی پاره شود. و در مورد های دیگر امکان دارد که لاله ی گوش به صورت عمدا منجر به کشیدگی شده باشد، در هر کدام از موارد بیان شده؛ پزشک جراح می تواند پارگی گوش فرد مراجعه کننده را بخیه بزند تا فرد بتواند دوباره از گوشواره استفاده کند.

عمل زیبایی لاله ی گوش مشهد

همچنین بخوانید : جراحی بینی (رینوپلاستی)

قیمت عمل زیبایی گوش

برای کسانی که بیمه هستند در برخی از حالت ها هزینه عمل زیبایی گوش از طریق بیمه پرداخت می گردد. با این حال هزینه عمل زیبایی گوش در مشهد وابسته به عوامل مختلفی مانند محل واقعیت جغرافیایی، تخصص و تجربه پزشک، میزان تغییرات مورد انتظار، زمان و مدت جراحی، نوع بیمارستان و مرکز درمانی، و سایر هزینه ها متفاوت است. با توجه به اینکه قیمت‌ها در دوره‌های مختلف ممکن است تغییر کنند، بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی، با پزشک خود مشورت کنید و شرایط و نیازهای خود را با او بررسی کنید.

اما این قیمت بستگی به عوامل فوق دارد و ممکن است با توجه به شرایط خاص، بیشتر یا کمتر از این میزان باشد. همچنین بهتر است قبل از انجام جراحی، با بیمارستان و مرکز درمانی خود تماس بگیرید و از هزینه دقیق جراحی مطلع شوید.

آیا بیماری‌های خاصی قبل از جراحی اتوپلاستی باید در نظر گرفته شوند؟

بله، بیماری‌های خاصی قبل از جراحی باید در نظر گرفته شوند. مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های خونی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های پوستی و غیره. اگر شما به هر یک از این بیماری‌ها مبتلا هستید، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا بتواند مطمئن شود که شما برای جراحی مناسب هستید و احتمال بروز مشکلات جانبی را کاهش دهید.

علاوه بر این، در صورتی که شما دارای بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، و یا سایر بیماری‌های مزمن هستید، باید این بیماری‌ها کنترل شده باشند قبل از جراحی. همچنین، در صورتی که شما دارای آلرژی به داروهای خاصی هستید، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا بتواند داروهای مناسب را برای شما تجویز کند.

بنابراین، برای جلوگیری از بروز مشکلات جانبی و افزایش احتمال موفقیت در جراحی زیبایی گوش، باید همیشه به پزشک خود اطلاع دهید در مورد بیماری‌های خود و همچنین داروهایی که در حال استفاده از آن‌ها هستید.

سخن پایانی در عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی در مشهد

در نتیجه، بهترین روش برای رهایی از گوش های برجسته، عمل زیبایی گوش (اتوپلاستی) است. این عمل زیبایی زمان زیادی نمی گیرد و کمتر از یک ساعت، به طول می انجامد و زمان نقاهت آن نیز کوتاه است.

 

سوالات متداول

این مورد بهتر است در سن پایین انجام شود که در اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد و بهتر هست بین 5 تا 12 سالگی انجام شود
خیر این عمل هیچ تاثیری در بهتر یا بدتر شدن شنوایی شما ندارد
عمل زیبایی گوش، به طور کلی، یک جراحی روزانه و اغلب به صورت خارج از بیمارستان انجام می‌شود. به این معنی که شما برای انجام این جراحی معمولاً نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارید و می‌توانید بلافاصله پس از جراحی به خانه بازگردید.
جدیدترین ها