تزریق ژل به بینی

1402.02.23 | جراحی بینی (رینوپلاستی)

تزریق ژل به بینی

زیبایی و خوش چهره بودن جوانی و شادابی صورت و اندام از پرطرفدارترین مسائلی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است و افراد زیادی به دنبال راه حل های برای زیباتر شدن هستند، از جمله راهکارهایی که می تواند به رفع نواقص صورت شما کمک کند و آن ها را بهبود بخشد تزریق نمودن ژل می باشد که در این مطلب قصد داریم که شما را با تزریق نمودن ژل بینی آشنا کنیم .در بسیاری از موارد افراد می توانند برای بهبود ظاهر بینی خود از این روش درمانی که بسیار سریع و بدون درد و خونریزی می باشد، استفاده نمایند. پس برای اطلاعات و کسب آگاهی در رابطه با تزریق نمودن ژل بینی با ما همراه باشید.

چه افرادی برای تزریق ژل بینی مناسب می باشند؟

برای پرکردن ناهمواری های بینی و تزریق نمودن ژل به بینی، ژل های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین و کم دردسر آفرین این ژل ها هیالونیک اسید می باشد. این ژل برای رفع گودی های بینی و رفع برخی نواقص پس از عمل مناسب می باشد و برای کسانی مناسب است که به دنبال بهبود ظاهر بینی بدون عمل جراحی می باشند. تزریق نمودن ژل بینی نیازمند پزشک ماهر و متخصص است که به خوبی این تزریق را انجام دهد چرا که مراجعه به فرد غیر متخصص می تواند علاوه بر عوارض های گوناگون باعث بدتر شدن فرم و شکل بینی شود. در تزریق ژل با سوزن های سرنگ و زاویه چهل و پنج درجه به بالای بینی انجام می شود و مناسب افرادی است که دارای بینی افتاده و یا بینی آن ها دارای گودی می باشد است. افرادی مناسب تزریق ژل بینی می باشند که:

دارای برجستگی های بسیار کوچکی بر روی بینی هستند و می خواهند این برجستگی ها را رفع نمایند.

اشخاصی که دارای گودی و یا فرورفتگی های بر روی بینی خود هستند.

اشخاصی که ظاهر بینی شان نا متقارن می باشد و می خواهند این مشکل را برطرف نمایند.

اشخاصی که بینی آن ها به شکل تخت می باشد و می خواهند که یک پل برای بینی خود ایجاد نمایند.

اشخاصی که بینی با نوک افتاده دارند و می خواهند این افتادگی را برطرف نمایند و بینی خود را لیفت نمایند.

چه افرادی برای تزریق ژل بینی مناسب می باشند؟

همچنین بخوانید : علت ایجاد جوش صورت بعد از عمل بینی + روش های درمان

تزریق نمودن ژل به بینی  با چه روشی و‌ چگونه انجام می شود ؟

قبل از انجام دادن تزریق ژل به بینی، پزشک متخصص از فرد متقاضی عکس های را می گیرد و با توجه به عکس ها و مشکلات بینی کار تزریق ژل را با استفاده از سرنگ و درجه بندی ژل شروع می کند. از آن جایی که تزریق نمودن ژل نیاز به بیهوشی نداشته و به صورت سرپایی انجام می شود، پزشک معالج از کرم های بی حسی استفاده می نماید تا نواحی مورد نظری که کار تزریق انجام می شود را بی حس نماید و تزریق نمودن فیلر باید کمتر از ۰۲/ ۰ میلی لیتر باشد پس از تزریق نمودن ژل پزشک متخصص باید قالب ریزی را انجام بدهد تا شکل و فرم بینی پس از تزریق نمودن ژل به صورت درست قرار بگیرد و شکل خود را از دست ندهد ، این تزریق به زیر یا داخل پوست انجام می شود و حقیقتاً می توان با تزریق نمودن ژل بینی ناهمواری های بینی خود را بهبود بخشید و باعث زیبایی بینی و چهره خود شوید.

تزریق نمودن فیلر بینی به وسیله هیالونیک اسید جلوگیری می نماید  و می تواند به حداقل رساندن آسیب ها و صدمات جزئی پس از عمل کمک کند و با استفاده از تزریق ژل بینی می توانید از عوارض جراحی و دوران نقاهت جراحی جلوگیری نمایید چون در این روش از درد و خونریزی و ورم و کبودی خبری نیست. اگر شما این روش را در مراکز درمانی معتبر و زیر دست پزشک متخصص انجام دهید می توانید مطمئن باشید که از عفونت و سایر موارد خبری نیست و تزریق شما موفقیت آمیز خواهد بود.

اثر های تزریق ژل بینی چه می باشد؟

در قدیم برای زیبایی اندام و چهره از روش های جراحی خیلی مورد استفاده قرار می گرفته است که امروزه نیز از روش های تزریق ژل می توان برای زیبایی چهره و اندام استفاده نمود از آن جایی که نتایج جراحی بسیار ماندگار تر می باشد ولی در مقابل استفاده از تزریق نمودن ژل دارای دوران نقاهت و عوارض بعد از عمل نمی باشد. از طرفی دوران نقاهت و درد و خون ریزی پس از عمل های جراحی و همچنین داروهای بیهوشی می تواند اثر های زیادی را بر زندگی افراد بگذارد و پزشکان با توجه به مطالعات فراوانی که انجام داده اند تزریق نمودن ژل با استفاده از روش های متفاوت را جایگزین بسیار مناسبی برای روش جراحی پیشنهاد داده اند و تزریق نمودن ژل دارای عوارض بسیار کمی بوده و باید از طریق پزشک متخصص انجام شود و از جمله فواید تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تزریق نمودن ژل بینی باعث مشکلات تنفسی نمی شود و از چسبندگی بین سطوح مخاطی در بینی افراد جلوگیری می نماید.

از آن جایی که این روش بدون درد و خون ریزی می باشد در نتیجه در روش تزریق ژل خبری از درد های پس از عمل جراحی نمی باشد.

تزریق نمودن ژل بینی به صورت سرپایی و بدون بینی انجام می شود و دوران نقاهت ندارد.

برای تزریق نمودن ژل بینی نیازی به استفاده طولانی مدت از قالب و چسب های بینی نمی باشد و بینی به همان شکل اولیه تزریق باقی می ماند.

و در این روش خبری از داروهای بیهوشی نمی باشد و تزریق ژل با استفاده از داروهای بی حسی انجام می شود که در نتیجه عوارض داروهای بیهوشی متوجه شما نخواهد بود.

برای تزریق نمودن ژل بینی نیازی به نگهداری و مراقبت های طولانی مدت نمی باشد و افرادی که تزریق ژل به بینی را انجام می دهد می توانند پس از گذشت یکی دو روز به کار و فعالیت های روزمره خود برگردند.

اگر بینی فردی پیاز تزریق نمودن ژل کج شود می توان با درصد دیگری از ژل این مشکل را اصلاح نمود.

بهبودی بینی پس از انجام دادن تزریق ژل خیلی سریع انجام شده و پس از گذشت یکی دو روز ورم و کبودی های احتمالی نیز از بین می رود.

اثر های تزریق ژل بینی چه می باشد؟

همچنین بخوانید : بهترین جراح بینی مشهد کیست

تزریق نمودن ژل بینی تا چه مدتی ماندگار می باشد؟

تزریق نمودن ژل ها به طور معمولی دارای ماندگاری طولانی مدت نمی باشد و پس از گذشت شش الی دوازده ماه باید دوباره عمل تزریق را انجام دهید البته ژل های نیز وجود دارند که دارای ماندگاری طولانی مدت هستند ولی پزشکان استفاده از این ژل ها را به دلیل ایجاد عفونت و ناسازگاری با بدن افراد توصیه نمی کنند و معمولا ژل های که ماندگاری یک ساله دارند توسط اکثر پزشکان توصیه می شود‌.

تزریق نمودن ژل بینی در چه مواردی کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد، تزریق نمودن ژل بینی می تواند جایگزین بسیار خوب و مناسبی برای عمل جراحی باشد اما تزریق نمودن ژل بینی به تنهایی در برخی موارد کارساز نیست به همین علت شما باید با پزشک خود مشورت نمایید و انتظارات خود را بازگو کنید و پس از معاینه بینی توسط پزشک مشخص می شود که آیا تزریق ژل برایتان کارساز خواهد بود یا خیر.

از جمله مشکلاتی که می توان با تزریق نمودن ژل بینی برطرف نمود می توان به موارد زیر اشاره نمود.

برطرف نمودن مشکلات انحراف بینی .

تجدید نمودن ساختار بینی در بینی نایب که کوچک می باشند.

اصلاح کردن ظاهر بینی و بینی هایی که به شکل قلاب می باشند.

برطرف کردن قوزهایی که متوسط می باشند.

برطرف نمودن افتادگی های جزئی و خفیف بینی.

اصلاح نمودن بینی پس از انجام دادن جراحی رینوپلاستی.

اصلاح نمودن نوک بینی بعد از انجام عمل جراحی.

بر طرف نمودن مشکلات بینی نایب که دارای سر بالا می باشند

اصلاح نمودن فرورفتگی یا برآمدگی در ناحیه ی پره های بینی

اصلاح نمودن ظاهر بینی های که ظاهر پهن ولی کوبیده دارند.

مدت زمانی که برای تزریق ژل بینی انجام می شود چقدر است؟

یکی از مهم ترین  مزیت های که می توان برای تزریق نمودن ژل بینی نام برد، مدت زمان  کوتاه انجام تزریق برای به دست آمدن فرم دلخواه می باشد معمولا جلسه ای که برای تزریق نمودن ژل بینی انجام می شود سی الی چهل دقیقه و کمتر از یک ساعت می باشد و بسته به نظر پزشک ممکن است که لازم باشد تا تزریق ژل خود را تمدید نمایید و در این باره پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد.

مزیت های تزریق نمودن ژل بینی چیست؟

این روش گزینه بسیار مناسب و ایده آلی برای افرادی می باشد که در انجام دادن عمل جراحی بینی تردید دارند و یا به دلایل مالی و جسمی نمی توانند که عمل بینی انجام دهند و در آمده مزیت های تزریق ژل بینی را برایتان شرح خواهیم داد.

به دست آوردن نتایج نیمه ماندگار و نتایج آنی

از جمله مزیت های تزریق ژل بینی این می باشد که بلافاصله پس از اتمام تزریق ژل می توانید نتایج را مشاهده نمایید و شاهد تغییرات چهره خود باشید هرچند که این تغییرات و نتیجه نهایی نمی باشد و تا یک مدت نسبتا زیاد ماندگاری دارند و به سادگی می توان نتیجه کار را تغییر داد و یا نتیجه کار را ترمیم نمود، پس از از انجام عمل جراحی و درد های عمل و خونریزی و سایر موارد می ترسید بهترین گزینه برای شما انجام دادن تزریق ژل بینی می باشد.

پرداخت کردن هزینه پایینتر

انجام دادن عمل جراحی بینی با احتساب هزینه های قبل عمل و مراقبت های پس از انجام جراحی یک روش پر هزینه می باشد. ممکن است که هزینه جراحی بینی با توجه به پزشک و بیمارستان متفاوت باشد اما پزشکان برای انجام این عمل جراحی دستمزد کمی را دریافت نخواهند کرد و به همین دلیل تزریق نمودن ژل بینی دارای هزینه بسیار پایین تری می باشد.

پرداخت کردن هزینه پایینتر

همچنین بخوانید : قرص برای کاهش ورم بینی

مدت زمان ریکاوری کوتاه

از مزیت های دیگر تزریق ژل این می باشد که افراد می توانی در یک روز عادی کاری و دریک ساعت کوتاهی که مرخصی دارند برای انجام تزریق ژل اقدام نمایند و پس از انجام دادن تزریق ژل هیچ احتیاجی به ریکاوری نبوده و افراد می توانند به کار یا فعالیت های روزمرگی خود بپردازند و پس از اتمام این روش هیچ ردی از کبودی زیر چشم ها و صورت نیست و احتیاجی به پانسمان هم ندارد و داشتن مقدار بسیار پایینی درد و یا متورم شدن اندک بینی پس از انجام دادن تزریق بسیار عادی و طبیعی می باشد ولی هیچ نوع مشکلی برای انجام کارها و فعالیت های روزانه را به وجود نخواهد آورد.

غیر تهاجمی بودن تزریق نمودن ژل بینی

به طور قطع می توان گفت که انجام روش تزریق ژل غیر تهاجمی می باشد چراکه از بق ژل بینی با استفاده از سوزن های بسیار ظریف و نازک انجام می شود و هیچ احتیاجی به بیهوشی و یا ایجاد برش نمی باشد بنابراین مناسب اشخاصی می باشد که بنابه دلایل جسمانی خود نمی توانند تحت بیهوشی قرار بگیرند می توانند از تزریق ژل بینی استفاده نمایند.

چه افرادی نمی توانند از تزریق ژل بینی استفاده نمایند؟

هرچند که تزریق نمودن ژل بینی یک روش بسیار کم خطر و غیر تهاجمی می باشد ولی برای افرادی توصیه نمی شود که این افراد شامل:

بانوانی که باردار هستند و یا در دوران شیردهی می باشند‌

اشخاصی که سن آن ها کمتر از هجده سال می باشد.

اشخاصی که به بیماری های خود ایمنی و یا بیماری دیابت مبتلا می باشند.

اشخاصی که قصد انجام لایه برداری و یا لیزر پس از تزریق دارند آن هم در فاصله زمانی یک هفته مناسب انجام تزریق ژل بینی نمی باشند.

سخن پایانی

نتیجه می گیریم که تزریق ژل بینی روشی بسیار موثر و مفید و بسیار سریع برای انجام نواقص بینی می باشد که دارای عوارض بسیار پایینی هستند و روشی مناسب برای جایگزین عمل جراحی است. یکی از موارد مهم قبل از تزریق این می باشد که نزد پزشک ماهر و متخصص مراجعه نمایید تا نتیجه ایده آلی را به دست آورید در غیر اینصورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد پس قبل از هرگونه اقدام برای تزریق ژل تحقیق کافی را انجام دهید.

سوالات متداول

زمان مورد نیاز برای دیدن نتایج تزریق ژل به بینی، بسته به نوع ژل استفاده شده، مقدار و محل تزریق و شرایط بدنی شما می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی، بعد از تزریق ژل به بینی، باید حداقل یک تا دو هفته صبر کنید.
بله، تزریق ژل به بینی، ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. این عوارض می‌تواند متفاوت باشد و بسته به نوع ژل، شرایط فرد و مهارت پزشک متخصص ممکن است متفاوت باشد.
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها