خشکی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

1403.01.02

خشکی چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک روش زیبایی و درمانی می باشد که از این روش برای بهبود ظاهری پلک بالا و پایین و در برخی موارد جنبه درمانی هم دارد چون باعث افزایش کیفیت دیداری می شود زیرا افرادی که افتادگی پلک شدید دارند این حجم از افتادگی مانع دید واضحتر آنها می شود که بلفاروپلاستی در بهبودی این امر خیلی موثر است .

علاوه بر اون برای افرادی که با خشکی چشم روبرو هستند بسیار پیشنهاد می شود .

جراحی زیبایی بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که در آن با حذف بافت‌های اضافی، چشمان را جوان‌تر و زیباتر می‌سازد. این جراحی به عنوان یک راه حل برای بهبود مشکلات ظاهری پلک‌ها، مانند چروک‌های پلک و پف چشم، شناخته می‌شود.

هدف اصلی این جراحی، بهبود شکل ظاهری پلک‌ها و حواشی چشم است. با حذف بافت‌های اضافی و تنظیم مجدد عضلات پلک، افراد می‌توانند به یک ظاهر جوان‌تر و خوشبین‌تر دست یابند.

مزایای جراحی زیبایی بلفارپلاستی چیست؟

  • افزایش راحتی بینایی: با تنظیم مجدد پلک و حذف مشکلات مربوط به آن، دیدار بهبود می‌یابد.
  • افزایش اعتماد به نفس: افراد پس از انجام بلفاروپلاستی، اغلب افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر خود را تجربه می‌کنند.
  • بهبود مشکلات سلامت: در برخی موارد، این جراحی می‌تواند به بهبود مشکلات سلامت مرتبط با چشمان، مانند خشکی چشم، کمک کند.

یکی از اثرات جانبی پس از عمل جراحی پلک، ممکن است خشکی چشم باشد این عوارض برای مدت زمان کوتاهی پس از جراحی، به صورت موقت ایجاد می‌شود و با گذر زمان به طور کامل رفع خواهد شد.

علایم و عوارض خشکی چشم چیست؟

  • احساس سوزش و ناراحتی در چشم
  • احساس بودن جسم خارجی
  • اشک ریزی به عنوان واکنشی به خشکی چشم ها
  • ترشح غلیظ و چسبناک از چشم ها
  • قرمزی و درد چشم و گهگاه تاری دید
  • احساس سنگینی پلک و خستگی چشم
  • احساس ناراحتی هنگام استفاده از لنز تماسی
  • کاهش تحمل مطالعه، تماشای تلویزیون، کار با گوشی همراه و کامپیوتر و هر فعالیتی که نیاز به خیره شدن طولانی مدت دارد.

خشکی چشم بعد از عمل جراحی

بعد از عمل بلفاروپلاستی بعضی از  بیماران ممکن است خشکی چشم را تجربه کنند .این مورد ممکن است به دلایلی از جمله باز بودن زیاد چشم هنگام عمل جراحی و یا اختلال در عمل کرد بعضی از بخش های پلک که وظیفه تولید اشک را برعهده دارند اتفاق بیفتد.

همچنین بعضی از بیماری های زمینه ای افرادی که عمل بلفاروپلاستی را انجام میدهند  نیز میتواند باعث عارضه ی خشکی چشم شود

دقت و تجربه ی جراح عمل هم میتواند نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشد .

زیرا بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی به شار میرود وجراح باید هنگام عمل با دقت و تسلط هرچه تمامتر کار خود را انجام دهد .

تفاوت خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی و سندروم خشکی چشم

خشکی چشم بعد از عمل جراحی به عنوان یک عوارض احتمالی رخ میدهد و دلیل آن عمل انجام شده بر روی پلک میباشد و معمولا طی مدت کوتاهی از بین میرود و سریعا بهبود پیدا میکند اما سندروم خشکی چشم میتواند دلایل مختلفی از جمله بیماری ها و داروهایی که باعث کاهش تولید اشک میشوند ،افزایش سن وقرارگیری در شرایط گرما، سرما و یا خشکی شدید آب و هوایی، دود و غبار و خاک، بادهای شدید و یا تابش مستقیم نور شدید آفتاب به چشم ها ...داشته باشد.

خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد

خشکی چشم پس از بلفاروپلاستی معمولاً یک عارضه موقتی و کوتاه مدت است که در بیشتر موارد طی 2 تا 3 هفته پس از عمل جراحی از بین می‌رود. این عارضه معمولاً به دلیل تغییراتی که در ساختار پلک‌ها و منطقه چشم در اثر جراحی انجام می‌شود، ایجاد می‌شود.

بعد از بلفاروپلاستی، ممکن است پلک‌ها نتوانند به طور کامل بسته شوند .این مسئله معمولاً به مرور زمان تصحیح می‌شود و اغلب به دلیل تطابق بیشتر ساختار پلک و چشم.

اما اگر خشکی چشم بیش از مدت زمان معمولی ادامه دارد یا علائم بهبود نیابد، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. در بعضی موارد، احتمالاً نیاز به تنظیمات جراحی بیشتر یا درمان‌های دیگر برای بهبود وضعیت چشم و رطوبت مناسب آن وجود دارد.

راه های درمان خشکی چشم

  • استفاده از قطره‌های چشمی مرطوب‌کننده: استفاده از قطره‌های چشمی مرطوب‌کننده تا چند روز پس از جراحی ممکن است به حفظ رطوبت چشم‌ها و کاهش خشکی کمک کند.
  • استفاده از کمپرس گرم: استفاده از کمپرس گرم می‌تواند به تسکین التهاب چشم و جلوگیری از افزایش شدت عارضه خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی کمک کند. این کار را با دستور پزشک خود انجام دهید.
  • رعایت مراقبت‌های پیشنهادی پزشک: هرگونه دستورات و مراقبت‌های پیشنهادی توسط پزشک شما باید به دقت رعایت شود. این شامل استفاده از داروها، قطره‌ها، و هر گونه توصیه‌ای برای حفظ سلامت چشم‌ها می‌شود.
  • بررسی پزشکی و درمان بیماری‌های تشدید کننده: اگر خشکی چشم پس از مدت زمان طولانی ادامه دارد یا علائم تشدید می‌شوند، حتماً به پزشک چشم‌پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است بیماری‌های موجود را بررسی کند و درمان‌های مناسب را تجویز کند.
  • اصلاح داروهای شیمیایی و گیاهی: در برخی موارد، تغییرات در داروهای مصرفی (شیمیایی یا گیاهی) ممکن است بر خشکی چشم تأثیر بگذارد. این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید تا اصلاح‌های لازم انجام شود.

سوالات متداول

اگر علت ایجاد خشکی چشم عمل زیبایی بلفاروپلاستی باشد بله بعد از مدت کوتاهی با رعایت دستورات پزشک و مراقبت های لازم به طور کامل بهبود می یابد.
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها