جراحی بینی از اولین و مشهورترین عمل های زیبایی به حساب می‌آید که برای بهبود ظاهر اشخاص انجام می‌گیرد و امروزه در همه جای جهان طرفدارای خیلی زیادی دارد. در طول انجام این عمل، جراح ، غضروف و استخوان داخل بینی را برای رسیدن به یک نمای بهتر تغییر خواهد داد.

برای مردان و خانم‌ها ‌که از اندازه و ظاهر بینی خود ناراض می‌باشند، جراحی بینی یک راهکار مطمئن، تاثیرگذار  به آنها پیشنهاد می‌شود البته به شرطی که کار را به یک جراح متخصص و با تجربه سپرده شود. در این مقاله بیشتر در این موضوع می‌خوانیم.

عمل بینی یکی از مداخلات جراحی زیبایی است که به منظور اصلاح شکل بینی و بهبود عملکرد تنفسی صورت می‌گیرد. این جراحی ممکن است به صورت باز یا بسته انجام شود. در جراحی باز، پوست بینی جدا شده و سپس شکل دهی به استخوان و بافت های نرم بینی انجام می‌شود. در جراحی بسته، برش ها در داخل بینی قرار می‌گیرند و به این شکل از بروز نشانه های بیرونی پس از جراحی جلوگیری می‌شود.

عمل بینی ممکن است با عوارضی همراه باشد که در برخی از موارد شامل عبارات زیر است:

- تورم و درد در منطقه بینی و چشمها
- خونریزی و عفونت
- تغییرات در حس و حالت بینی، مانند تحریک، خشکی و حس موشکافی
- ناهماهنگی بینی با چهره
- مشکلات تنفسی و احتمالی برای بروز عفونت تنفسی
- احتمالی برای عدم موفقیت در جراحی و بروز مشکلات جدی

بنابراین، برای کاهش خطر بروز این عوارض و افزایش احتمال موفقیت در جراحی، بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات عمل، عوارض محتمل و روش های پیشگیری از آن ها صحبت کنید. همچنین، مطمئن شوید که پزشک شما کاملاً مجرب و متخصص در انجام این نوع جراحی است. در پایان، پس از جراحی، باید به دقت به توصیه های پزشک خود در مورد مراقبت از بخش های جراحی شده و داروهایی که باید استفاده کنید، عمل کنید. در صورتی که هرگونه علائم نامطلوبی در هنگام بهبود پس از جراحی تجربه کردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

بهترین سن برای عمل بینی

نوجوانان و جوانان بیشتر به ظاهر چهره خود اهمیت می‌دهند. بنابراین اصلا عجیب نیست که جراحی بینی در بین این طیف سنی محبوبیت بیشتری داشته باشد. هم برای نوجوان و هم برای جراح آن خیلی مهم می‌باشد که مطمئن گردند آیا تغییر ظاهر بینی می‌تواند گزینه خوبی در رابطه با زیبایی باشد؟ بنابراین بهترین گزینه این است که ابتدا با پزشک و یک مشاور خوب مشورت کنید و بعد از ان اقدام به جراحی نمایید.

بهترین سن برای عمل بینی

عمل زیبایی بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی گوشتی یا عمل تورم بینی، یکی از نوعی از جراحی بینی است که به منظور کاهش حجم بافت گوشتی در بینی و بهبود شکل بینی انجام می‌شود. در این جراحی، بافت بیش از حد گوشتی که ممکن است باعث بزرگی و افتادگی بینی شود، برش داده می‌شود و شکل بینی به شکلی جدید تغییر می‌کند.

عمل زیبایی بینی گوشتی ممکن است با عوارضی همراه باشد که در برخی از موارد شامل عبارات زیر است:

  • تورم و درد در منطقه بینی و چشمها
  • خونریزی و عفونت
  • تغییرات در حس و حالت بینی، مانند تحریک، خشکی و حس موشکافی
  • ناهماهنگی بینی با چهره
  • مشکلات تنفسی و احتمالی برای بروز عفونت تنفسی
  • احتمالی برای عدم موفقیت در جراحی و بروز مشکلات جدی

بنابراین، برای کاهش خطر بروز این عوارض و افزایش احتمال موفقیت در جراحی، بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات عمل، عوارض محتمل و روش های پیشگیری از آن ها صحبت کنید. همچنین، مطمئن شوید که پزشک شما کاملاً مجرب و متخصص در انجام این نوع جراحی است. در پایان، پس از جراحی، باید به دقت به توصیه های پزشک خود در مورد مراقبت از بخش های جراحی شده و داروهایی که باید استفاده کنید، عمل کنید.

چگونه بهترین جراح بینی در مشهد انتخاب کنید؟

دقت داشته باشید که جراحی کردن بینی اگر بد صورت گیرد می‌تواند تاثیرات بد  و بزرگی بر روی چهره بیمار بگذارد. پس، مریضان زمان انتخاب کردن جراح پلاستیک خود باید خیلی با احتیاط رفتار کنند. در حالت طبیعی،شخص قبل از این که تصمیم نهایی را بگیرد باید با چند پزشک و متخصص صحبت کند.

بهترین جراح بینی در مشهد، ترکیبی از تخصص، تجربه، دقت و هنر است که باعث می‌شود بتواند نیازها و انتظارات بیماران را برآورده کند. برای پیدا کردن بهترین جراح بینی در مشهد، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

1- تحصیلات و تخصص: بهترین جراح بینی در مشهد باید دارای تحصیلات و تخصص مناسب در زمینه جراحی بینی باشد. بهتر است بررسی کنید که آیا جراح بینی شما عضو انجمن پزشکان ایران یا سازمان تخصصی جراحان بینی است یا خیر.

2- تجربه: تجربه در انجام جراحی بینی، نقش مهمی در کیفیت و نتیجه نهایی جراحی دارد. بهتر است به تعداد جراحی های بینیی که جراح بینی انجام داده است و همچنین به نتایج جراحی های قبلی او توجه کنید.

3- هنر: جراح بینی باید دارای هنر و ذوق بالا برای شکل دهی به بینی باشد. بهتر است نمونه کارهای قبلی او را بررسی کنید تا بهتر بفهمید که آیا شیوه و سبک کار او با سلیقه شما همخوانی دارد یا خیر.

4- ارتباط و ارائه اطلاعات: بهترین جراح بینی در مشهد باید بتواند به شما اطلاعات کافی و دقیقی در مورد جراحی بینی و انتظارات بعد از جراحی بدهد. همچنین، باید دارای ارتباط مناسب با بیماران خود باشد و به سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهد.

5- فن آوری و تجهیزات: بهترین جراح بینی در مشهد باید از فن آوری های جدید و تجهیزات پیشرفته برای انجام جراحی استفاده کند.

در کل، بهترین جراح بینی در مشهد، یک جراح بینی با تحصیلات و تخصص مناسب، تجربه کافی، هنر بالا، ارتباط مناسب با بیماران و استفاده از فن آوری های پیشرفته است. قبل از انتخاب جراح بینی، بهتر است با چندین جراح بینی مشورت کنید و نظر و توصیه هر یک را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

اقدامات قبل از عمل بینی 

قبل از انجام عمل بینی تغییر حالت بینی، مراحل متعددی وجود دارد که مریضان می‌توانند برای بهبود یافتن سریع محل عمل، پایین آوردن حجم عوارض بعد از انجام جراحی و کم کردن خطرات احتمالی به انجام برسانند.

۱) رژیم غذایی

در هفته های نزدیک به هر عملی،  رعایت کردن رژیم غذایی درست برای مریضان خیلی مهم می‌باشد. تغذیه خوب سبب  سرعت بخشیدن در فرایند بهبودی و کم کردن خطر ابتلا به عفونت می‌گردد. به شکل خاص، شخص باید حجم فراوانی میوه و سبزیجات، دانه های غلات که دربردارنده پروتئین است را استفاده کنند؛ مکمل های تغذیه هم خیلی مفید می‌باشند. پزشکان می‌توانند مکمل های ویژه‌ای  ‌مانند ویتامین A، ویتامین C و بروملین را به افرادی که قصد انجام دادن عمل بینی را دارند، پیشنهاد نمایند.

همزمان کسانی که تمایل به عمل زیبایی بینی دارند باید از بعضی از مواد غذایی و مکمل های خاص که می‌تواند سبب پایین آوردن سرعت بهبودی و به دنبال داشتن عوارض بعد از جراحی باشد اجتناب گردد؛ به شکل خاص، مریضان باید مکمل های دربردارنده ویتامین E، زنجبیل، گینگو و جینسنگ را مصرف ننمایند؛ به علاوه  بعضی از مکملهای هومیوپاتی و گیاهی باعث به وجود آمدن عوارض ناشی از بیهوشی خواهد شد، پس مریضان قبل از هر تغذیه اضافه‌ای  ‌ باید با متخصص خود مشورت نمایند.

قبل از عمل بینی چه باید کرد؟

 از آنجا که الکل باعث تحت تاثیرقرار دادن توانایی کبد می‌شود، خیلی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند مریض در هفته های قبل از جراحی، از نوشیدن انواع مشروبات الکلی هم پرهیز نماید.

۲) داروها

در زمان آمادگی برای عمل جراحی بینی، مریض باید متخصص خود را در رابطه با همه داروهایی که استفاده می‌کند اطلاع دهد. به دلیل این که بعضی از داروها  می‌توانند قبل از عمل یا بعد از آن عوارضی به دنبال داشته باشند. متخصص می‌تواند موقتا برای مریض دارویی جایگزین تجویز نماید. به خصوص  مریض باید از استفاده کردن آسپرین، ایبوپروفن و رقیق کننده خون خودداری نماید.

۳) سیگار کشیدن

استفاده از تنباکو جریان خون را در همه جای بدن کم می‌کند. از آنجا که اکسیژن نمی‌‌تواند سریع به جای برش برسد، اشخاص سیگاری امکان دارد زمان بیشتری برای بهترشدن بعد از عمل نیاز  پیدا کنند و خطر مبتلا شدن به عفونت و زخم های بد هم در آنها بیشتر گردد.

اگرچه افراد سیگاری از انجام عمل بینی کنار زده نمی‌‌شوند، اما آنها باید حداقل دو هفته قبل و همین طور دو هفته بعد از عمل از سیگار استفاده نکنند.

۴) آماده سازی برای بهبود

بهبود عمل بینی امکان دارد چند هفته بخ طول بینجامد و مریض باید بر اساس مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی آمادگی کافی را داشته باشند. به شکل خاص، آنها باید حداقل 2 هفته کار را کنار بگذارند و در صورتی که امکان دارد، کسی را پیدا نمایند که بتواند در طول چند روز به آنها کمک نماید تا کارهای روزانه خود را انجام دهند. بعد از جراحی، جویدن داخل دهان می‌تواند انسان را اذیت کند، پس مریض باید چند روز ابتدایی غذای نرم میل کنند.

روز جراحی زیبایی بینی

شب قبل از عمل، مریض باید به طول کامل یک استراحت خوب داشته باشد و بعد از فرا رسیدن نیمه شب هیچ چیزی نخورند. قبل از این که به بیمارستان یا محل جراحی بیاید باید موهای خود را شستشو دهد تا از آلوده شدن به باکتری جلوگیری شود و از مواد آرایشی استفاده نکند.

فرآیند جراحی زیبایی بینی

بعد از اینکه مریض بیهوش شد، جراح برش های خیل کمی را در درون سوراخهای بینی ایجاد کند. بعد از آن پوست بینی را با دقت زیاد می‌برد تا این که به استخوان و غضروف پایینی دسترسی داشته باشد. جراح بعد از آن به برداشتن یا صاف نمودن بافت به حالت مورد نیاز دست خواهد زد.

عموما، پزشک از امن‌ترین  ‌شیوه در جراحی برای به حداقل رساندن صدمه به بافت های کنار استفاده خواهد کرد. زمانی که پروسه تغییر حالت کامل گردد، پزشک پوست را روی خط های جدید بینی قرار خواهد داد و برش‌ها ‌را خواهد بست.

فرآیند جراحی زیبایی بینی

اقدامات پس از جراحی زیبایی بینی

پس از جراحی زیبایی بینی، باید به دقت به توصیه های پزشک خود در مورد مراقبت از بینی جدیدتان پایبند باشید تا بهبودی سریعتری را تجربه کنید و عوارضی که ممکن است پس از جراحی رخ دهد را کاهش دهید. برخی از اقدامات پس از جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

1- استفاده از قرص های ضد التهاب: پزشک شما ممکن است قرص های ضد التهابی مثل ایبوپروفن به شما تجویز کند تا درد و تورم بینی شما کاهش یابد.

2- استفاده از یخ: استفاده از یخ برای کاهش تورم و درد در منطقه بینی مفید است. شما می‌توانید یک پارچه را با یخ پوشانده و بر روی بینی قرار دهید.

3- استفاده از پشتیبانی بینی: پشتیبانی بینی، مانند دستگاه های پشتیبانی بینی یا باند بینی، می‌تواند به شما کمک کند تا بینی خود را در موقعیت مناسب نگه دارید و کمک به بهبودی بینی شما کند.

4- اجتناب از ورزش شدید: برای چند هفته پس از جراحی، بهتر است از ورزش های شدید و فعالیت هایی که ممکن است باعث بالا رفتن ضربان قلب شوند، اجتناب کنید.

5- رعایت همه توصیه های پزشک: پزشک شما ممکن است به شما توصیه های دیگری مثل استفاده از نوار دوخته شده برای ناحیه بینی، رعایت بهداشت دهان و دندان و غیره بدهد. اطمینان حاصل کنید که همه را رعایت کنید.

6- رعایت تغذیه: تغذیه سالم و متنوع، می‌تواند به بهبودی سریعتر بعد از جراحی کمک کند. بهتر است از مواد غذاییی که می‌توانند التهاب را افزایش دهند مانند غذاهای چرب و نمکی و کافین، اجتناب کرد.

7- رعایت دستورات پس از عمل: پس از جراحی، پزشک شما به شما دستورالعمل های دقیقی را برای پیگیری مراقبت های خود در خانه خواهد داد. بهتر است این دستورالعمل ها را با دقت رعایت کنید.

باید توجه داشت که هر بیمار و هر جراحی بینی دارای شرایط خاص خود می‌باشد، لذا بهتر است با پزشک خود در مورد اقدامات خاص پس از جراحی بینی خود مشورت کنید.

پانسمان بینی در رینوپلاستی

در روزهای ابتدایی بعد از انجام جراحی بینی تغییرات به وجود امده در بافت بینی باید حفظ گردد. پس جراح بعد از بخیه نمودن برش ها، یک اسپلیت بالای بینی می‌گذارد و  یک تکه گاز استریل را در حفره های بینی می‌گذارد تا جلوی خونریزی سریعتر گرفته شود.

گازها امکان دارد مقداری اذیت کننده باشد اما چند روز پس از عمل بیرون خواهد شد. برای این که براحت‌تر  ‌تنفس کند می‌توان با استفاده کردن از اسپلینت راه هوایی را برای مریض باز کرد تا بتواند راحت‌تر  ‌نفس بکشد.

سخن پایانی در جراحی بینی در مشهد

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی می‌تواند تا حد فراوانی تعادل قسمت های مختلف صورت را بهبود ببخشد و به مریض کمک نماید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. عمل بینی همین طور می‌تواند برای اصلاح اشکالات ساختاری، و چیزهایی که سبب مشکلات تنفسی می‌گردد، مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله با این عمل جراحی آشنا شدیم.

 

سوالات متداول

از 18 سال به بعد می توانید عمل زیبایی بینی را انجام دهید
بهتر هست 4 ماه حداقل از عمل زیبایی بینی گذشته باشد
پس از جراحی بینی، باید برای بهبودی کامل، به مدت حداقل ۲ تا ۳ هفته از شنا و استفاده از استخرهای عمومی و سونا و جکوزی اجتناب کنید. شنا در آب داغ، ممکن است باعث تحریک ناحیه بینی شود و به بهبودی زودتر از جراحی بینی کمک نکند.
پس از جراحی بینی، باید برای بهبودی کامل، به مدت حداقل ۲ تا ۳ هفته از فعالیت های ورزشی شدید اجتناب کنید. این مدت زمان لازم است تا بینی شما بهبود یابد و از خطر آسیب دیدگی جدید جلوگیری شود.
مجموع نتایج : 12
جدیدترین ها