در دنیایی که در حال حاضر همه ما در آن زندگی می کنیم امکان دارد از دیدگاه برخی افراد شکل و کیفیت زندگی تا حد زیادی بر اساس زیبایی ها محاسبه شود، از این رو تمامی انسان ها در هر کجای این کره خاکی تمایل زیادی به زیبایی دارند و هر گاه زیبایی های اطراف خود را مشاهده می کنند احتمال دارد با مشاهده ظاهر خود نسبت به آن دلخوش نباشند، لذا همواره سعی می‌کنند تا راهکارهای مختلفی را جهت افزایش زیبایی در چهره و اندام خود به کار گیرند تا بتوانند از طریق افزایش زیبایی و افزایش اعتماد به نفس در تجمعات مختلف از جمله جمع های خانوادگی و دوستانه شرکت نمایند. ممکن است برخی از افراد دارای چربی های مختلفی در بخش های مختلفی از شکم باشند، از این رو جهت افزایش زیبایی در شکم به سراغ جراحی زیبایی شکم می روند که اگر شیوه های مناسب را انتخاب نکنند احتمال دارد عوارض گوناگونی برای آن ها ایجاد شود؛ از این رو پیش از اقدام جهت انجام جراحی زیبایی شکم بهتر است اطلاعات دقیق و جامعی را درباره این موضوع از آن خود سازید. در این مقاله می خواهیم راجع به جراحی زیبایی شکم صحبت کنیم.

معرفی روش جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم تحت عنوان آبدومینوپلاستی یا تامی تاک معرفی می‌گردد که در واقع به عنوان یک عمل جراحی پلاستیک به منظور افزایش زیبایی در اندام افراد به کار گرفته می شود. در حقیقت چنین عملی به حذف چربی های موجود در شکم پرداخته و یکی از شیوه های مناسب جهت کاهش چربی ها در نواحی شکم و به دست آوردن لاغری به شمار می رود.

به طور کلی غالباً این روش را افرادی می توانند به کار بگیرند که سابقه بارداری، دارای چربی های زیاد در قسمت های مختلف شکم، چاقی و یا لاغری های پی در پی، افتادگی پوست، آسیب های پوستی مختلف و پوست های ترک دار هستند. در صورتی که افراد از برنامه رژیمی مناسب و سبک زندگی سالم را برگزینند می توانند نتایج حاصل از جراحی زیبایی شکم را تا مدت های طولانی مشاهده نمایند. در برخی از موارد استفاده از جراحی زیبایی شکم از طریق به کارگیری شیوه ابدومینوپلاستی با جراحی لیپوماتیک ممکن است نتایج منحصر به فردی را برای افراد به دنبال داشته باشد.

عمل تامی تاک و یا عمل آبدومینوپلاستی در واقع یکی از انواع عمل های پیکرتراشی محسوب می‌شود که عموماً به منظور برطرف کردن برخی از مشکلات موجود در اندام همچون افتادگی شکم به کار گرفته می شود و با انجام چنین عملی می توان به تناسب اندام و سفت شدن عضلات شکم رسید. در چنین روشی پزشک سعی می کند تا چربی های اضافی و پوست را از لایه های تحتانی و میانی شکم حذف کنند و در نهایت باعث ایجاد سفت شدن عضلات موجود در شکم خواهند شد. با به کارگیری چنین روشی می توانید چربی های موجود در شکم را آب کرده و یک شکم صاف و اندامی زیبا را تجربه نمایید.

معرفی روش جراحی زیبایی شکم

همچنین بخوانید : ژنیکوماستی مشهد

آشنایی با انواع جراحی زیبایی شکم

در نظر داشته باشید که ابدومینوپلاستی از جمله جراحی زیبایی شکم به شمار می رود که به دو شکل با ویژگی های مختلف به کار گرفته می‌شود. در واقع دو نوع از ابدومینوپلاستی وجود دارد که می توان به منظور رفع چربی های شکم هر یک از آن ها را بر اساس نظریه پزشک انتخاب نمود.

- روش مینی ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی یکی از انواع جراحی زیبایی شکم به شمار می‌رود که در واقع در این روش جراح تلاش می کند تا برشی بسیار کوتاه در قسمت مشخص شده‌ای از شکم به وجود آورد و بدون اینکه باعث ایجاد تغییر جای ناف گردد به حذف پوست و چربی های اضافه می پردازد.

- روش ابدومینوپلاستی کلاسیک

به طور کلی در این نوع از جراحی زیبایی شکم جراح سعی می‌کند تا در بخش های پایینی شکم یک برش بسیار بزرگی را ایجاد کند درست از قسمتی که افتادگی پوست شکل گرفته، در چنین حالتی به حذف هر یک از چربی های موجود در نواحی شکم می‌پردازد. این روش با توجه به مزایایی که دارد برخی از افراد به دنبال انجام آن هستند، چرا که در چنین عملی هر یک از عضله هایی که از یکدیگر جدا شده‌اند و یا حتی به صورت ضعیف هستند از بخش های بالایی و پایینی شکم آن ها را به صورت سفت در می آورد.

- روش ابدومینوپلاستی کلاسیک

همچنین بخوانید : عمل زیبایی گوش

چه افرادی می توانند ابدومینوپلاستی را انجام دهند؟

همانطور که گفته شد آبدومینوپلاستی دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها به صورت مختلفی انجام می شود به طور معمول در هر یک از انواع مینو پلاستی برخی از افراد قادر به انجام آن هستند از مهمترین افرادی که می توانند جراحی زیبایی شکم را انجام دهند می توان افراد با سابقه چندین بارداری افرادی با احساس برجستگی هایی در پهلو افرادی که دارای پارگی هایی در بخش عضلانی شکم هستند افرادی که بیماری های زمینه ای همچون دیابت آسم کم خونی و یا فشار خون ندارند افرادی که دچار ترک های پوستی فراوانی در قسمت هایی از شکم هستند افرادی که در تمام شکم دچار افتادگی و شل شدگی پوست هستند و در نهایت آن دسته از افرادی که در نواحی مختلف شکم چربی های زیادی را مشاهده میکنند قادر به انجام آبدومینوپلاستی هستند به هر حال پیش از اینکه هر یک از افراد به دنبال انجام جراحی زیبایی شکم باشند بهتر است در این خصوص با پزشک خود مشورت های لازم را داشته باشند و پیش از آغاز دوره درمان جلسات مشاوره با پزشک را شرکت نماید طی این جلسات پزشکی که بیمار خود را راهنمایی خواهد کرد تا پروسه بهبودی و همچنین در رابطه با نحوه انجام عمل جراحی سخن خواهد گفت.

چه افرادی می توانند ابدومینوپلاستی را انجام دهند؟

همچنین بخوانید : لیفت شقیقه

هزینه جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی در مشهد

هزینه جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی در مشهد، بستگی به نوع و روش انجام عمل، تجهیزات مورد استفاده و تخصص پزشک معالج دارد و ممکن است در هر مرکز پزشکی متفاوت باشد. به طور متوسط، هزینه جراحی زیبایی شکم در مشهد در سال 1403 بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

هزینه جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی ممکن است با هزینه‌های مربوط به مراقبت پس از عمل، داروها و تجهیزات پس از عمل، آزمایش‌های پزشکی قبل و پس از عمل و مشاوره پس از عمل افزودهه شود. بنابراین، هزینه کلی برای جراحی زیبایی شکم در مشهد، بستگی به مواردی که ذکر شد دارد و ممکن است بین حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان یا بیشتر باشد. البته باید در نظر داشت که این قیمت‌ها تخمینی هستند و برای دقیق‌تر بودن، بهتر است با مراکز پزشکی در مشهد تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره مواردی مانند مشاوره، مراقبت‌های پس از عمل و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها، نیز بهتراست با متخصصین پزشکی مرتبط مراجعه کنید. همچنین برخی بیمه‌های سلامتی نیز ممکن است برای پوشش هزینه‌های مربوط به جراحی زیبایی شکم پرداخت کنند. لطفا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 بهترین جراح ابدومینوپلاستی مشهد

انتخاب بهترین جراح ابدومینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی شکم در شهر مشهد به این صورت هست که ابتدا باید در مورد پزشکان و متخصصانی که عمل ابدو در مشهد را انجام می دهند گردآوری کنید ، سپس در مورد هر یک از این جراح ها در فضای مجازی و وب سایت ها تحقیق کنید سپس کسانی که از نظر شما در زمره بهترین جراحان ابدومینوپلاستی در مشهد قرار گرفتن را به صورت حضوری مشاوره شوید که هم در آنجا از سایر بیماران متخصص بپرسید و هم صداقت و رفتار جراح را زیر نظر داشته باشید ، به عنوان قائده کلی بهترین جراح ابدومینوپلاستی فردی هست که اولویت آن سلامتی بیمار باشد ، بیمار با او راحت باشد و پس از انجام عمل کاملا در دسترس باشد.

کاندیدای مناسب برای انجام جراحی زیبایی باسن چه افرادی می باشند؟

از روش جراحی زیبایی شکم برای بانوان و مردان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به دلایل بسیار زیادی از جمله افتادگی و شل شدن پوست، تجمع چربی در شکم و ضعف در بافت شکم می تواند باعث پایین آمدن اعتماد به نفس افرادشود و دلایل زیادی دارد که شامل:

تغییرات بسیار قابل توجه که در هنگام بارداری رخ می دهد و با اضافه وزن که در بارداری به وجود می آید

جراحی های شکمی و یا جراحی برای سزارین

ممکن است در برخی افراد نیز به صورت کاملا ارثی در ناحیه شکم مشکلاتی وجود داشته باشد.

اشخاصی که وزن بسیار زیادی داشته اند و در طول یک دوره مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده و یا کم کرده اند.

اشخاصی که شاخص توده بدنی مابین سی تا سی و پنج دارند.

با استفاده از روش جراحی زیبایی شکم پزشک می تواند که چربی ها و پوست اضافه شکم را از بین ببرد و باعث سفت شدن شکم شود ودر برخی موارد برای بانوان می توان این عمل را با عمل سینه انجام داد و نتایج بسیار خوبی را به دست آورد.

در چه موقع ای توصیه نمی شود که جراحی زیبایی شکم را انجام داد؟

در برخی موارد ممکن است که عمل جراحی زیبایی شکم انجام نشود که در این جا برایتان توضیح داده ایم که در چه مواردی نمی توان از جراحی زیبایی شکم استفاده نمود که عبارتند از:

احتمال و با قصد باردار شدن در آینده ای بسیار نزدیک

افرادی که دارای بیماری های قلبی  و مزمن و شدید باشند و بیماری های کنترل نشده و یا سیروز نمی توانند از این روش استفاده نمایند.

بهتر است که کسانی که این جراحی را انجام می دهند غیر سیگاری بوده چرا که انجام این جراحی برای افراد سیگاری بسیار زیان بار و خطرناک خواهد بود.

افرادی که جراحی شکم انجام داده اند که طی این جراحی پوست قابل توجهی را ایجاد کرده باشد نمی توانند از روش زیبایی شکم استفاده نمایند.

و افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید پس از رسیدن به کاهش وزن و وزن ایده آل با توجه به نظر پزشک برای جراحی زیبایی شکم خود اقدام نمایند.

توصیه های قبل از انجام دادن جراحی زیبایی شکم

اگر جز افراد ورزشکار و فعال می باشید باید به مدت زمان ۴الی۶هفته ورزش کردن و فعالیت های بسیار شدید را کنار بگذارید و پزشک شما ممکن است که به مدت یک ماه برای شما استراحت بدهد.

قبل از عمل جراحی زیبایی شکم، پزشک شما دستور العملی های لازم را برای شما ارایه خواهد داد و بهار است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه تمامی این دستور العملی ها را انجام دهید.

بهتر است تا زمانی که قصد کاهش وزن دارید و رسیدن به وزن ایده آل خود صبر نموده و پس از رسیدن به وزن ایده آل برای جراحی زیبایی شکم خود اقدام نمایید.

افرادی که برای جراحی زیبایی شکم مراجعه می کنند باید از سلامت جسمی بسیار خوبی بهره مند باشند و در مورد بانوانی که خواستار این عمل جراحی می باشند باید برای جلوگیری نمودن بیشتر عظله ها و ماهیچه های شکم خود زمانی که دیگر قصد باردار شدن ندارند به این عمل روی بیاورند.

سیگار کشیدن برای انجام این جراحی بسیار مضر بوده و باید براساس نظر پزشک خود به مدت مشخصی مصرف سیگار را کنار بگذارید و باید بگوییم که تنها اجتناب از مصرف سیگار کافی نمی باشد و باید به مدت دو هفته قبل از جراحی و دو هفته پس از جراحی از مصرف سیگارهای الکترونیکی، انواع آدامس های متنوع و برچسب های نیکوتینی جلوگیری نمایید.

 تغذیه سالم و مناسب نقش بسیار زیادی در جراحی زیبایی شکم دارد و بهتر است که از رژیم غذایی سنگین پرهیز نمایید چون که تغذیه سالم نقش بسیار اساسی در این جراحی دارد.

 امکان دارد که پزشک به شما توصیه نماید که از مصرف برخی داروها و مکمل های گیاهی پرهیز نمایید و بهتر است که پزشک خود را در جریان بیماری های زمینه ای خود گذاشته و اگر دارویی را مصرف می نمایید حتما باید در این رابطه از پزشک خود مشورت بگیرید.

چرا باید جراحی زیبایی شکم را انجام داد؟

شکمی افتاده و شل می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و تجمع چربی ها و همچنین باعث به وجود آمدن پوست اضافه و ... شود.

شکم افراد ممکن است که به دلایل بسیار زیادی جلو آمده و با دچار افتادگی شود که در خانم ها نیز به دلیل بارداری شکم  این افراد بسیار بزرگ شده ودر برخی بانوان پس از بارداری دچار افتادگی شکم م پوست اضافه شکمی می شوند که می توانند برای زیبایی و حذف این معظلات از جراحی زیبایی شکم استفاده نمایند و این روش همانطور که گفته شد هم برای آقایان هم بانوان مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

به طور کلی اگر می‌خواهید از روش آبدومینوپلاستی جهت جراحی زیبایی شکم استفاده کنید بهتر است در این خصوص اطلاعات کافی به دست آورید. بهتر است بدانید با انجام ابدومینوپلاستی می توانید در اندام خود زیبایی زیادی را به وجود آورید و به یک تناسب اندام دلخواه دست پیدا کنید. به طور کلی با انجام دادن چنین روش‌هایی می توانید چربی های اضافه ای که در نواحی مختلف شکم تجمع یافته اند را برطرف سازید و حتی ترک های پوستی که به دلایل مختلف در این قسمت ها ایجاد شده است را نیز از بین ببرید. در این روش می توان به خوبی فرم عضلات را احساس نمود و عضلات موجود در شکم را تقویت و حتی سفت نمایید. بهر حال هر یک از روش های مربوط به جراحی زیبایی شکم ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد که با مدنظر قرار دادن آن ها ممکن است فردی تمایلی به انجام این روش نداشته باشد به عنوان مثال ایجاد برش در قسمت شکم و احساس درد های زیادی پس از جراحی شکم از جمله عوارض انجام این روش می باشد. دوران نقاهت و بهبودی در ابدومینوپلاستی طولانی‌تر است.

سوالات متداول

افرادی که سابقه کاهش وزن زیادی دارند یا افرادی که زایمان داشته اند
بله این امکان وجود دارد ولی در نظر داشته باشید کیفیت این عمل را کم می کند
جدیدترین ها