برای جوش صورت چه پماد هایی مناسب هستند؟

1403.02.08 | سایر

برای جوش صورت چه پماد هایی مناسب هستند؟

امروزه به خاطر حساسیت افراد جامعه بر روی سلامت و حفاظت از پوست از روش های گوناگونی استفاده می کنند تا پوستی شاداب و جوان داشته باشند. به خاطر پیشرفت و رشد روش های جوانسازی پوست، رشته های پزشکی و تعداد زیادی پزشکان و متخصصان به عرصه آمده اند که تحولی عظیم در عرصه پزشکی را به وجود آوردند. یکی از اصلی ترین مشکلات و حتی بیماری های پوستی که اکثر مردم به آن درگیر هستند، بیماری آکنه یا همان جوش روی صورت است.

آکنه ها که به دلایل مختلف بر روی برخی نواحی بدن پدید می آیند، در زمان های معینی بر روی پوست باقی می ماند و سپس بعد از طی دوران مشخص به حالت طبیعی حذف می شود. ولی در این میان برخی از داروها، ماسک ها و حتی پمادهایی هستند در روند رفع این آکنه ها بسیار تاثیر گذار می باشد.

پماد هایی که دکتر و متخصصان این زمینه برای مردم تجویز می کنند ممکن است یک پماد ساده و یا محلولی از چندین پماد باشد که نسبت به نوع آکنه و حساسیت پوست تجویز می شود. ابتدایی ترین کاری که می توانید خودتان برای رفع آکنه های پوستی انجام دهید این است که انواع جوش را بشناسید و سپس با توجه به نوع آن و علت پدید آمدن اقدام به استفاده از روش های درمانی کنید.

برخی از پمادهایی که بیشتر متخصصان آنها را تجویز می کنند، در میان افراد جامعه به خصوص بانوان رایج شده است و در برخی اوقات بدون مراجعه به پزشک متخصص خود اقدام به تهیه و استفاده از این پمادها می کنند. در این مقاله از سایت ایران اسکین کِر قصد داریم به معرفی برخی از پمادهای درمانی و رفع آکنه پوست بپردازیم که بیشتر از طرف مصرف کنندگان پیشنهاد می شود و همچنین به دلیل برخی املاح و مواد داخل آن تاثیر بسیار خوبی در رفع جوش های صورت دارد.

پمادهای ترکیبی 

پمادهایی که قرار است در این مقاله به آنها بپردازیم را می توان در دسته پمادهای ترکیبی قرار داد. حال پمادهای ترکیبی چه نوع موادی هستند؟ این داروهای ترکیبی به دلیل دارا بودن انواع ماده های معدنی و همچنین برخی رفع کننده های جوش که می  تواند تنوع بسیار زیادی از جوش های صورت را از بین ببرد، پماد های ترکیبی نامگذاری شده اند.

وجود همزمان خیلی از املاح که می تواند برای ترمیم پوست و جوان سازی آن کمک کند، سبب شده است که این داروها بین مردم هم محبوب و بسیار رایج باشند. عناصری مانند کربن و همچنین انواع سولفات سبب می شود که با تماس و ماندگاری در پوست عمل سم زدایی و همچنین حذف بافت پوست های مرده را انجام می دهند. در ادمه مقاله شما را با این پماد ها آشنا خواهیم کرد.

پماد اکنومیس

از جمله پماد هایی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در رفع انواع باکتری های پوستی تاثیر فوق العاده ای دارد. این پماد که نام اصلی آن کلیندامایسین است به صورت پماد همراه در کنار سایر درمان های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربردی که این پماد دارد در لایه برداری و رفع تیرگی های روی صورت است که به مرور بر روی پوست پدید آمده است. روتین استفاده از این پماد بدین صورت است که یک روز در میان در تعداد 4 بار در اندازه عدس بر روی صورت مالیده می شود. همچنین این پماد به دلیل مواد باکتری زدایی که دارد برای از بین بردن باکتری ها و آکنه های دست ها و پشت بازوها مورد استفاده قرار می گیرد.

پماد سولفور

پماد تتراسایکلین

یکی از بهترین و شاید مرسوم ترین پمادهایی که میتوان برای رفع جوش و آکنه صورت پیشنهاد داد همین پماد است. این دارو  را می توان در دسته آنتی بیوتیک ها قرار دارد چون از طرفی خاصیت باکتری زدایی دارد و باعث می شود سطح پوست کاملا از باکتری ها و ویروس های بیماری زا تمیز شود، از طرف دیگر به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد از التهاب شدید و همچنین قرمزی جوش های صورت جلوگیری می کند. پماد تتراسایکلین علاوه بر صورت برای رفع آکنه ها و جوش های پشت کمر، بازوها و پشت گردن بسیار کاربردی است، همچنین برای جوش های چرکی و زیر پوستی نیز از این پماد استفاده می کنند.

پماد کلوبتازول

یکی از قوی ترین و بهترین پماد هایی که می توان برای درمان انواع بیماری های پوستی، حساسیت پوستی و حتی جای نیش حشرات تجویز کرد. ای پماد که خاصیت ضد التهابی و رفع آکنه بسیار قوی دارد می تواند در کمترین زمان استفاده تمام لکه ها، اسکار آکنه و خود آکنه را رفع کند، فقط باید به این نکته توجه داشت که نباید در استفاده از آن به صورت خودسرانه عمل کرد چون ممکن است در اثر ارتباط زیاد پوست با این پماد حساسیت هایی بر روی پوست ایجاد شود.

 

پماد تتراسایکلین

پماد سولفور

پماد سولفور یا همان گوگرد یکی از بهترین پاک کننده ها و ضد عفونی کننده های پوست است که برای برخی پوست ها که حساس نیستند تجویز می شود. پماد گوگرد خاصیت های زیادی دارد از ویژگی های این پماد می توان به میکروب کشی، قارچ کشی و ضد عفونی کردن پوست اشاره کرد، همچنین این پماد به دلیل خاصیت های ضد باکتری بسیار قوی که دارد در خشک سازی و رفع آکنه های صورت و پشت گردن بسیار کاربردی است و می تواند پوست های پرچرب را در زمان کوتاهی به حالت اولیه و پی اچ مطلوب پوست برگرداند.

پماد رزورسینول

یکی دیگر از پماد های پرکاربرد که متخصصان و پزشکان مربوطه بیشتر.........
برای مطالعه بیشتر مطالب به https://iranskincare.com مراجعه فرمائید.

دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها