هزینه عمل سینه زنان 1403

1402.01.16 | جراحی زیبایی سینه - پروتز سینه

هزینه عمل سینه زنان 1403

سینه ها در زنان به جز این که به بانوان احساس زنانگی می دهند، در زیبایی و اعتماد به نفس آنان هم نقش به سزایی دارند. این عضو که به صورت عمده متشکل از بافت چربی می باشد، اما همیشه هم برای بانوان باعث رضایتمندی نمی شود. عمل سینه زنان برای بزرگ تر نمودن سایز سینه بسیار متداول شده است و اغلب افراد فکر می کنند که با سینه های بزرگ تر، جذاب تر می شوند. این در صورتی است که بسیاری از بانوان از سایز بزرگ سینه خویش ناراحت و ناراضی هستند و حتی امکان دارد موجب بروز سرطان در آن ها افزایش یابد. در این صورت عمل سینه زنان برای کوچک کردن سایز سینه یا مامو پلاستی اعمال می گردد. در کل عمل ماموپلاستی یعنی جراحی زیبایی سینه که به خاطر افزایش زیبایی و سفتی و فرم دهی بافت سینه انجام می گردد.

قیمت و هزینه عمل جراحی ماموپلاستی

با در نظر گرفتن این که هر کسی دارای شرایط مخصوص به خود می باشد و عمل جراحی طبق شرایط مخصوص هر کسی اعمال می گردد و به همین دلیل هزینه عمل سینه زنان متغیر می باشد. جهت اعمال این جراحی نمی توان قیمت ثابتی را اعلام نمود و قیمت عمل سینه زنان برای کوچک کردن سایز با در نظر گرفتن موارد گوناگونی مانند دستمزد جراح و مشکل مورد نظر معین می گردد. بهترین راه ممکن این می باشد که با رجوع حضورا نزد پزشک جراح سینه از مشکل خویش اطمینان حاصل نموده و مشاوره های لازمه را انجام داده و در آخر با دقت به شرایط خویش از نرخ عمل سینه زنان مطمئن شوید.

قیمت و هزینه عمل جراحی ماموپلاستی

معیار های تعیین قیمت عمل جراحی مامو پلاستی

هزینه عمل سینه زنان به عوامل گوناگونی وابسته می باشد که یکی از این عوامل، مقدار بافت یا چربی خارج شده از سینه است. این مورد ذکر شده یکی از مواردی است که باید به آن توجه گردد و نیز از پزشک متخصص در مورد جراحی سینه اطلاعات کامل دریافت نمایید. 

همچنین انتخاب پزشک نیز در هزینه های انجام عمل ماموپلاستی بسیار تاثیرگذار  است و بیماران باید در انتخاب پزشک خود دقت لازم را داشته باشند نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است انتخاب کلینیک معتبر میباشد.

هر چند بایستی این نکته را مد نظر داشته باشید که دریافت هزینه های زیادتر به معنای خوب بودن خدمات نیست. سایر هزینه ها می تواند مشتمل بر پرستار، نسخه ها، بی هوشی، آزمایشات و ویزیت پزشک باشد. ناگفته نماند که موقعیت جغرافیایی و زمان عمل از عاملان تاثیر گذار قیمت مامو پلاستی می باشد. معمولا برای برآورد هزینه عمل سینه زنان از شما جراح می خواهد که از سینه خود عکس ارسال بفرمایید تا بعد از بررسی برآورد هزینه را خدمت شما بیان می کند.

سینه بزرگ چه مشکلاتی را برای بانوان به وجود می آورد؟

سینه های بزرگ در بانوان به جز این که باعث عدم رضایت در فرد می شود، مشکلات جسمی زیادی نیز به همراه دارد؛ مشکلاتی مثل گردن درد، اذیت شدن در زمان ورزش کردن، التهابات پوست زیر سینه به خاطر ساییدگی زیاد پوست مخصوصا در فصل های گرما، کم شدن اعتماد به نفس موجب می شود تا عمل سینه زنان برای کوچک کردن سایز سینه متقاضیان فراوانی پیدا کند. از سوی دیگر سنگین بودن بافت پستان در بعضی از خانم ها امکان دارد انجام فعالیت های روزانه را نیز با مشکل رو به رو نماید.

انواع ماموپلاستی

عمل سینه زنان به صورت کلی به 2 گروه تقسیم می گردد: ماموپلاستی کاهشی و ماموپلاستی افزایشی

عمل ماموپلاستی کاهشی چیست؟

زمانی که حرف از عمل سینه زنان به روش ماموپلاستی می شود، در واقع منظور همان جراحی کوچک کردن سینه در بانوان می باشد. این عمل با قصد کم کردن سایز سینه ها در بانوان و معمولا بعد از دوران شیر دهی صورت می گیرد این جراحی زیبایی سینه به عمل ماموپلاستی کاهشی یا کاهنده هم معروف می باشد. ماموپلاستی کاهشی که یکی از متداول ترین جراحی های پلاستیک می باشد با هدف ایجاد نمودن تناسبی میان سینه و سایر اعضای بدن صورت می گیرد و کمک کرده تا مشکلات ناشی از سینه های بزرگ را از بین ببرد.

در این عمل سینه زنان بخشی از بافت چربی و نیز بافت های غده ای و پوست را بر می دارند تا در نهایت پستان ظاهری زیباتر و کوچک تر و سفت تر پیدا نماید. همچنین علاوه بر این که ظاهر سینه ها اصلاح می گردد، افتادگی اش هم رفع می گردد. باید ذکر گردد که جراحی کوچک کردن سینه هم برای بانوان و هم برای آقایانی که دچار بیماری ژنیکوماستی  هستند انجام می گردد. به صورت کلی این عمل تحت بیهوشی عمومی و در بیمارستان انجام می شود. در ماموپلاستی کاهشی طبق هدف و درخواست متقاضی، پیش از اتاق عمل، نقاطی که باید برش بخورد را تعیین می کنند تا بعد از دراز کشیدن فرد روی تخت قادر باشند براحتی نقاطی که علامت زده اند را برش بزنند و نواحی مد نظر را از بافت سینه جدا نمایند. معمولا همراه با بافت پستان، قسمت هایی از آن که تا نواحی زیر بغل آمده را هم از پستان جدا می نمایند تا بتوانند ظاهر دلخواه و مد نظر بیمار را به وجود بیاورند.

ماموپلاستی افزایشی چیست؟

نوع دیگری از عمل سینه زنان با هدف بزرگ نمودن سایز و حجم پستان ها و با به کار گیری پروتز سینه انجام می گردد و جراحی ماموپلاستی افزایشی که به عمل ماموپلاستی تقویتی هم معروف می باشد با قصد تغییر شکل و یا ساختار سینه ها و افزایش سایز پستان انجام می گردد. این فرایند می تواند مشتمل بر عمل دستگاه ایمپلنت سینه و یا عمل پروتز سینه باشد.

ماموپلاستی افزایشی چیست؟

همچنین بخوانید : لیفت پوست صورت

عمل ماموپلاستی کاهشی برای چه کسانی مناسب نمی باشد؟

چنانچه می خواهید عمل سینه زنان جهت کاهش سایز انجام دهید، در صورت دارا بودن شرایط زیر نمی توانید این کار را انجام دهید:

کسانی که خیلی چاق هستند و یا حتی افرادی که قصد کاهش وزن دارند چون در این موارد معمولا رژیم غذایی و یا کاهش وزن به خودی خودموجب تغییر در سایز و اندازه پستان می شود و بیشتر مشکل آنان به خاطر اضافه وزن می باشد. افرادی که قصد بارداری و شیردهی دارند، زیرا عمل کوچک کردن سینه امکان دارد در روال شیردهی تداخل ایجاد نماید. با این وجود که تکنیک هایی جهت حفظ توانایی شیردهی بعد از عمل کوچک نمودن سینه وجود دارد، بهترین راه این است که بایستی پیش از انجام جراحی با متخصص جراحی سینه مشورت نمایید.

زمان مشاوره جهت ماموپلاستی چه باید کرد؟

در هنگام جلسات مشاوره ماموپلاستی با دکتر خویش صادق باشید زیرا که مقدار موفقیت این جراحی به پاسخ سوالاتی بستگی دارد که پزشک درباره سلامتی و روال زندگیتان پرس و جو می کند. پزشک در مواقعی مانند توقعات فرد از عمل، سوابق بیماری، داروهای مصرفی، مصرف الکل و دخانیات سوالاتی از فرد خواهد پرسید ، پس بهتر این است که پیش از عمل خود را آماده نمایید.

عوامل موثر در هزینه های عمل زیبایی سینه زنان

در قیمت ماموپلاستی مواردی تاثیر گذار وجود داشته که مثلا: طبق هزینه و دست مزد جراح سینه با در نظر گرفتن تخصص و مهارت و مشکل به وجود آمده برای فرد می تواند متغیر باشد. از طرفی هم هزینه های بیمارستان که با توجه به نوع بیمارستان اعم از خصوصی و دولتی و نوع بیمه فرد هم خیلی تفاوت دارد. هزینه های مرتبط با بیهوشی، آزمایش های لازم و داروهایی که در زمان عمل کوچک کرن سینه مورد استفاده قرار می گیرد. سینه بند ها و پوشش های فشرده سازی شده که بعد از عمل سینه زنان به کار می رود و سطح و نوع جراحی در معین نمودن قیمت تاثیر گذار می باشد.

عوامل موثر در هزینه های عمل زیبایی سینه زنان

همچنین بخوانید : هایفوتراپی صورت

هزینه کوچک کردن سینه زنان با بیمه

در بعضی مواقع کوچک نمودن سینه یک ضرورت محسوب می شود زیرا پستان های خیلی بزرگ وزنی را به شانه و گردن متحمل می سازد که باعث بروز درد و یا آرتروز می گردد. به همین خاطر برخی از بیمه ها قسمتی از هزینه های درمان آن را تحت پوشش قرار می دهند. الزامی است پیش از انجام جراحی از بیمه گر خویش جهت پوشش دهی بیمه پرس و جو نمایید. لازم به ذکر است که جهت استفاده از بیمه برای کوچک نمودن سینه، اول بایستی پزشک متخصص ارتوپد، آسیب به ستون فقرات ناشی از وزن سینه را تایید نماید و بعد پرونده پزشکی تان را در کمیسیون بررسی نموده و رای نهایی مربوط به پوشش دهی بیمه صادر می گردد.

نقش جراح در عمل ماموپلاستی

پیدا کردن یک جراح متبحر سینه در نتایج جراحی بسیار موثر می باشد. شیوه برش و برداشت بافت پستان به صورتی که با دیگر اعضای بدن متناسب گردد، به تبحر و تجربه پزشک وابسته است. از طرفی دیگر حتما پزشکی ماهر انتخاب نمایید و حتما پیش از انجام جراحی از وی مشاوره بگیرید تا اطمینان داشته باشید که نتایج نهایی جراحی طبق میل شما خواهد بود.

سخن پایانی

هدف ما از این مقاله این بود که شما عزیزان با مطالعه ی این مطالب نسبت به شرایط اعمال جراحی تغییر سایز سینه و نیز هزینه های آن اطلاعاتی نسبتا جامع دریافت کنید. این جراحی زیبایی بسته به نتایج مد نظر مخاطب به روش های کاهشی و افزایشی انجام می گردد و شما عزیزان جهت اطلاع از مقدار دقیق هزینه ی آن باید توسط یک پزشک متخصص ویزیت شوید.

سوالات متداول

هزینه عمل سینه زنان به عوامل گوناگونی وابسته می باشد که در مقاله به آن اشاره کرده ایم
دستمزد جراح سینه ، هزینه بیمارستان ، هزینه های آزمایش و اگر به پروتز نیاز باشد هزینه پروتز بنا به برند
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها