همه چیز در مورد بوتاکس دیستون

1402.01.12 | تزریق ژل - تزریق بوتاکس - جوانسازی صورت

همه چیز در مورد بوتاکس دیستون

یکی از انواع بوتاکس ها، بوتاکس دیستون می باشد که از نوعی باکتری و بتولونیوم ترکیب شده است. چنانچه سم ذکر شده در فضا، دوز و امکانات کلینیک تحت کنترل باشد؛ می توان از آن به عنوان یک درمان موثر و مفید در مواردی استفاده نمود. بوتاکس دیستون، بعد از اینکه از طریق تزریق به عضلات می رسد موجب، فلج شدن و ضعیف شدن پایانه های عصبی می شود و از منقبض شدن و حرکت کردن عضله ها پیشگیری می نماید‌؛ به همین علت می باشد که مانع بروز خط و خطوط در صورت می شود. و بدون شک یکی از برترین روش ها و راه حل های تاثیر گذار ضمن برطرف شدن چین‌ و چروک های صورت در دنیا می باشد.

کیفیت بوتاکس دیستون 

در واقع بوتاکس دیستون،قادر به رقابت نمونه های اروپایی شده است و تاییدیه ی از طرف سازمان دارو و غذا را دارا می باشد و به طور کامل بر اساس استاندار های بین المللی ساخته شده است.نا گفته نماند که بوتاکس دیستون از دومین تولید بوتاکس در کشور می باشد و از کیفیت مرغوبی برخوردار است.

بوتاکس دیستون چه مزایای دارد؟

طبق بالا رفتن سن؛  به طور طبیعی ممکن است  پوست فرد دچار مشکلاتی همچون چین و چروک شود، در حقیقت یکی از مهم ترین علامت های بالا رفتن سن نمایان شدن خطوط عمیق پوست می باشد. در بعضی از موارد امکان دارد به دلایل مختلف همچون، عوامل ژنتیکی و جنس پوست، چین و چروک  به وجود بیاید و طبیعی است که این چین و چروک ها، سبب کاهش اعتماد به نفس در افراد باشد.

ولیکن بوتاکس دیستون راهکار رهایی از این مشکلات می باشد؛ مهم ترین ویژگی و مزیت بوتاکس دیستون، پیشگیری از افزایش چین و چروک ها می باشد .خطوط لبخند و خط اخم از نمونه هایی می باشد که طبیعتا بر روی پوست نمایان می شود، و با گذشت زمان عمیق تر می شوند و در حالت عادی فرد نیز قابل رویت می باشد.

یکی از مهم ترین فواید بوتاکس دیستون برطرف کردن چروک  و خطوط فرورفته ی عمیق صورت میباشد. برای مثال خطوط اطراف لب ها ،پیشانی ،اخم ،و....جزو مواردی هستند که میتوان با استفاده از بوتاکس دیستون آنهارا درمان کرد.

بوتاکس دیستون طبق تاثیرات بالایی که دارد سبب پیشگیری مجدد این چین و چروک ها می شود ، چرا که دارای قابلیت مستحکم شدن می باشد و از این طریق از شل شدگی پوست پیشگیری می نماید. در حقیقت از دیگر مزیت های بوتاکس دیستون، سفت و محکم تر شدن پوست می باشد.

تزریق بوتاکس دیستون به چه صورت می باشد؟

بر اساس گذشت زمان، پوست صورت حالت ارتجاعی بودن خود را از دست می دهد، و  برخی از نواحی پوست ضمن بیان حالت های چهره دچار تغییر می شود و دیگر به حالت قبلی خود باز نمی گردد، و این مسئله علت مناسبی ضمن نمایان شدن چین و چروک در صورت می باشد.

همانگونه که در موارد قبل هم اشاره شد؛ برای از بین بردن مشکلات پوستی بهترین انتخاب بدون شک می تواند، تزریق بوتاکس دیستون  باشد. در مرحله نخست گفتنی می باشد که تزریق بوتاکس یک جراحی غیر تهاجمی می باشد و احتیاجی به پانسمان و بستری ندارد، از این رو جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ جراحان و متخصصان زیبایی با کمک سوزن های بسیار ریزی، دیستون را به عضله های صورت تزریق می نمایند.

درصد دوز تزریق بوتاکس دیستون بستگی به عمیق بودن چین و چروک های فرد بیمار بستگی دارد. و در این باره تنها فرد تصمیم گیرنده، پزشک جراح می باشد.در تزریق بوتاکس دیستون هیچ گونه دردی را حس نخواهید کرد و به صورت نادر هم اگر دردی حس کنید کاملا ناچیز و خفیف خواهد بود.

تنها امکان دارد در ابتدای درمان یک ناراحتی کوچک حس کنید که درد زیادی نمی باشد و قابل تحمل است.مدت زمان انجام دیستون تقریبا ۲۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد و پس از آن شما می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید و در واقع دوره نقاهتی ندارد.مورد آخر این که چه تعداد جلسه نیاز به این بوتاکس دارید، بستگی به شرایط چین و چروک پوست شما دارد.

تزریق بوتاکس به چه صورت می باشد؟

همچنین بخوانید : هایفوتراپی صورت

دوام بوتاکس دیستون چقدر می باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت؛ دوام و ماندگاری این بوتاکس بسته به نواحی تزریق آن دارد و در بخش های مختلف، متفاوت خواهد بود ولیکن به طور کلی بوتاکس دیستون، حدود ۳ الی ۶ ماه ماندگاری دارد.

چه عواملی بر دوام بوتاکس دیستون موثر می باشد‌؟
برخی از مواردی که در دوام  بوتاکس دیستون تاثیر خواهد داشت عبارت است از:

نوع جنس پوست:

معمولا پوست افراد با یکدیگر متفاوت است و دور از ذهن نمیباشد که نتیجه بوتاکس روی پوست افراد نیز متفاوت باشد به عنوان مثال مدل و جنس عضله ها و ماهیچه های صورت افراد باهم متفاوت است و این دلایل در کاهش یا افزایش دوام بوتاکس بسیار تاثیر گذار است.

درصد خطوط و چین و چروک های پوست یکی دیگر از مهم ترین عوامل در دوام بوتاکس، عمق چین و چروک ها و نواحی تزریق می باشد.هر پزشک جراح طبق شرایط سنی و جسمی فرد بیمار، یک نوع بوتاکس را پیشنهاد میکند.

مدت زمان نگهداری بوتاکس دیستون حل شده  

در بعضی از مراکز زیبایی، مواد باقی مانده از بوتاکس دیستون را به شخص بر می گردانند و بعد از مدتی بیمار ضمن تمدید بوتاکس خود، این محلول را به کلینیک میبرند که این کار بسیار اشتباهی است، چرا که پس از باز نمودن مواد و حل نمودن آن تنها تا ۸ ساعت امکان استفاده از آن وجود دارد و پس از آن نباید از آن استفاده نمود.

هزینه انجام بوتاکس دیستون چقدر می باشد ؟

همان گونه که قبلا هم گفته شد، بوتاکس دیستون دومین تولید بوتاکس در کشور ما می باشد و از آن جایی که کشور ما، با تحریم های اقتصادی مواجه می باشد، واردات بسیاری از بوتاکس های اروپایی به کشور نیز ممنوع می باشد، و بوتاکس هایی که از دیگر کشور ها وارد کشور ایران می شوند به علت هزینه گمرک و مرزی از قیمت اصلی و واقعی خود محصول ممکن است بالاتر باشد.

با توجه به همه ی این عوامل، بوتاکس دیستون کاملا قیمت مناسب می باشد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است به طوری که در مقایسه با دیگر بوتاکس های موجود در بازار، نه تنها کیفیت بهتری دارد بلکه قیمت آن نیز کمتر می باشد. به طور کلی در این باره که هزینه بوتاکس چقدر می باشد تصمیم گیرنده، پزشک می باشد که پس از بررسی چین و چروک و نوع پوست فرد، تعیین می کند که چه مقدار محلول برای  انجام بوتاکس لازم می باشد.

چین و چروک هایی که با انجام بوتاکس رفع میشود چند نوع می باشد؟

دو نوع می باشد.متخصصین زیبایی به طور ویژه ای، ضمن برطرف شدن چین و چروک ها و درمان دو نوع چین و چروک پویا و ثابت از بوتاکس دیستون استفاده می نمایند، چین وچروک های پویا فقط زمانی قابل رویت می باشد که صورت در حال حرکت است ولیکن چین و چروک های ثابت، خطوط عمیقی می باشد که پس از مدتی موجب بروز خط لبخند، بالای ابرو و خط اخم در فرد میشود و بدون حرکت دادن صورت نیز نمایان می باشد.

هدف از انجام تزریق بوتاکس دیستون چیست؟

در حقیقت هدف از تزریق بوتاکس، پیشگیری از بروز چین و چروک های ثابت می باشد.چنانچه شما نیز  از افرادی هستید که از چین و چروک های ثابت خود رنج میبرد بهترین کار، تزریق بوتاکس دیستون می باشد و با انجام درمان های مرتب با نوروتوکسین یا به عبارتی مواد پر کننده با اطمینان می توانید مشکلات پوستی خود اعم از خطوط لبخند، خطوط اخم و پنجه کلاغی ها را درمان نمائید.اگر سعی کنید نکات مراقبتی را رعایت فرمایید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و در صورت وجود از بین خواهد رفت و شادابی دوباره به پوست شما برخواهد گشت.

هدف از انجام تزریق بوتاکس دیستون چیست؟

همچنین بخوانید : بلفاروپلاستی مشهد

مراقبت های الزامی پس از تزریق بوتاکس دیستون چیست؟

سوال متعدد ضمن تزریق بوتاکس، این می باشد که پس از انجام آن چه باید کرد، در این قسمت به برخی از مراقبت های مهم پس از انجام تزریق بوتاکس اشاره نمودیم.
استفاده از کرم ضد آفتاب: نور خورشید به نتیجه بوتاکس صدمه نخواهد زد ولیکن موجب بروز چین و چروک های جدیدی در پوست خواهد شد.بنابراین بهتر است هنگام بیرون شدن از منزل، با استفاده از کرم ضد آفتاب، از پوست خود محافظت نمائید.
حرکت دادن صورت: از آن جایی که تزریق بوتاکس، نواحی عصب صورت و ماهیچه ها را شل تر می کند، توصیه میشود پس از تزریق آن صورت خود را با انجام حرکاتی همچون بالا بردن ابرو ها، اخم کردن و چشمک زدن حرکت دهید.این امر موجب نفوذ بهتر محلول به پوست میشود.

عدم دست زدن به نواحی تزریق بوتاکس

بهتر است به نواحی تزریق بوتاکس زیاد دست نزنید چرا که ممکن است مواد به نواحی اشتباه حرکت کند و نتیجه آخر درمان را متغیر کند.بنا بر این به خاطر داشته باشید یکی از اساسی ترین مراقبت پس از انجام بوتاکس، دست نزدن به نواحی تزریق می باشد.

استفاده از روتین های پوستی

در روز های ابتدایی پس از تزریق بوتاکس، می بایست به آرامی پوست را  بشوئید.و استفاده از  کرم مرطوب کننده ی دائمی شما آسیبی به نتیجه کار شما نخواهد زد، بنا بر این استفاده از روتین پوستی پس از تزریق بوتاکس توصیه می شود.

عدم مصرف دخانیات

سیگار کشیدن موجب پیری زود رس می شود و یک عادت نادرست است، بنا بر این اگر می خواهید بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس خود مشاهده کنید توصیه ما به شما عدم استعمال دخانیات می باشد؛ درست است که نتیجه کار را خواهید دید ولیکن برای شادابی و هر چه جوان تر دیده شدن پوست بهتر است سیگار نکشید.

انجام بوتاکس دیستون از چه سنینی مناسب می باشد؟

ضمن انجام این عمل زیبایی، زمان مناسب هنگامی می باشد که خطوط صورت حالت ثابت را به خود نگرفته باشد و به عبارتی دیگر حالت دینامیک نیافته باشد.به این منظور که شخص در حالت طبیعی چین و چروکی در صورت ندارد ولیکن عضله های آن قوی می باشد و هنگام اخم نمودن ،چین و چروک در چهره شخص بوجود می آید، این حالت به طور معمول پس از سن ۲۵ سالگی اتفاق می افتد ولیکن بعضی از افراد که پیشانی آن ها عضلانی می باشد امکان دارد حتی پس از سن ۱۵ سالگی نیز به تزریق بوتاکس احتیاج پیدا کند.

در افراد دیگری همچون عکاس ها و کسانی که فعالیت آن ها بیشتر از دیگر افراد می باشد مانند کشاورزان، می بایست از سنین پایین تری به تزریق بوتاکس اقدام نمایند.

مواد تشکیل دهنده ی بوتاکس دیستون

همچنین بخوانید : مزوتراپی مو

سخن پایانی

اگر شما هم به دلایل مختلفی پوستتان دچار خطوط عمیقی در نواحی چشم، پیشانی و نواحی لب شده است، پیشنهاد ما به شما تزریق بوتاکس دیستون می باشد که تاثیر چشمگیری در برطرف شدن این مشکلات پوستی می شود و شادابی را به پوست شما باز می گرداند.

سوالات متداول

به طور کلی بوتاکس دیستون، حدود ۳ الی ۶ ماه ماندگاری دارد.
بوتاکس دیستون برای رفع چین و چروک هست و بستگی به پوست فرد دارد
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید:

جدیدترین ها